In photoshop kun je de penseelpunt makkelijk in grootte veranderen met de sneltoetsen [ en ]. De rand verzachten met de toetsen { en }.
Draaien van het penseel kan ik alleen via het menu. Het lukt mij niet om hier een sneltoets voor te maken. Heeft iemand een idee om dit voor elkaar te krijgen?
Groet,
Ed
PS penseel draaien sneltoets?
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: PS penseel draaien sneltoets?
Volgens mij kan dat niet met een sneltoets. Je kunt in de Brush editor onder Shape Dynamics een Control kiezen voor Angle Jitter. Je kunt er een functie van je tablet aan toewijzen* of de rotatie laten bepalen door de richting van je penseelstreek.
* Sinds Photoshop de Windows Ink API gebruikt, herkent PS de tilt van mijn Wacom tablet niet meer. Zelfs niet als ik via een config file PS weer de oude API laat gebruiken.
* Sinds Photoshop de Windows Ink API gebruikt, herkent PS de tilt van mijn Wacom tablet niet meer. Zelfs niet als ik via een config file PS weer de oude API laat gebruiken.
-
- Clublid
- Contacteer:
Misschien is het ook voldoende als je de afbeelding/ foto met "R" draait?
- mozes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tip van Mozesedrocket schreef:In photoshop kun je de penseelpunt makkelijk in grootte veranderen met de sneltoetsen [ en ]. De rand verzachten met de toetsen { en }.

ctrl+rechtermuisknop, vervolgens kan je hem vergroten en/of de hardheid van de randen aanpassen. door heen en weer te slepen of omhoog/omlaag.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
- edrocket
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dank voor het meedenken.

Ed
Even geprobeerd, maar het moet alt+rechtermuisknop zijn. Die kende ik nog niet. Fijne optie!mozes schreef:ctrl+rechtermuisknopedrocket schreef:In photoshop kun je de penseelpunt makkelijk in grootte veranderen met de sneltoetsen [ en ]. De rand verzachten met de toetsen { en }.
Had ik niet aan gedacht. Die is heel geschiktGenster schreef:Misschien is het ook voldoende als je de afbeelding/ foto met "R" draait?

Geldt dat ook voor de marker van wacom? Die wilde ik kopen, maar als het niet werkt...ATOR schreef: * Sinds Photoshop de Windows Ink API gebruikt, herkent PS de tilt van mijn Wacom tablet niet meer. Zelfs niet als ik via een config file PS weer de oude API laat gebruiken.
Ed
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Met de Marker heb ik geen ervaring. Als je hem koopt zou ik het online doen zodat je hem terug kunt sturen als het niet werkt.
Je hebt waarschijnlijk deze workaround info nodig:
https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/ta ... oshop.html
Je hebt waarschijnlijk deze workaround info nodig:
https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/ta ... oshop.html
Het zelfde zal misschien gelden voor support van de Marker rotatie functie.Issues on Wacom tablets can mean that you need to perform the steps above to use the WinTab implementation include the following:
- If you need stylus wheel support when using the Airbrush stylus.
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Tilt doet het weer bij mij, mijn pen was stuk.