Gert,
ben je serieus bezig met deze afweging? En al wat wijzer? Wat mis je dan met je huidige spullen?
Nikon D3 versus Leica M8 versus Canon 5D
Laatst mijn M6 weer eens in de hand gehad, helder meetzoeker beeld, lichte tik als de sluiter afgaat, lekker compact, onopvallend te gebruiken, maar vooral lekker basis, alle aandacht voor het beeld, merk bij mijn huidige set D70 en D200 ook, dat ik daar ook de meeste plaatjes maak met mijn D70, en met de Canon kan ik mijn 20 jaar oude Zeiss 18mm, 25mm en 85mm weer gaan gebruiken, ach ja, ben ook zo gek die alles maar bewaard, misschien moet ik de zooi toch maar in de kliko mikken.
Wat een vergelijk!!!
De Leica is qua pixelrace niet de beste , maar we waren er al achter en over eens dat dat ook niet hoeft. Waar het mij vooral om gaat is het objectief, en daar is Leica verreweg het beste. Heb zelf nog de M6 met vele objectiefen en de R8 met objectief. Wanneer Leica met een betaalbare digitale camera komt war de objectiefen van de M serie of de R serie oppassen komt er bij mij Leica.
De Leica is qua pixelrace niet de beste , maar we waren er al achter en over eens dat dat ook niet hoeft. Waar het mij vooral om gaat is het objectief, en daar is Leica verreweg het beste. Heb zelf nog de M6 met vele objectiefen en de R8 met objectief. Wanneer Leica met een betaalbare digitale camera komt war de objectiefen van de M serie of de R serie oppassen komt er bij mij Leica.