Trigger als remote EN voor flits
- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Trigger als remote EN voor flits
Na aanschaf van een Nikon ML-L3 infrarood afstandbediening voor mijn D750 ontdekte ik dat die helaas geen burst kan leveren. Daarom heb ik op de beurs in Nijkerk na uitleg van de vertegenwoordiger een Hähnel Captur Transmitter/receiver gekocht. Het flitsschoentje van de receiver wekte door de vele contacten de indruk dat er ook een mogelijkheid bestond voor TTl-flitssturing. Thuis bleek dat de flitser uitsluitend Manueel te gebruiken zou zijn. Importeur De Greef bevestigde mijn vermoeden dat uitsluitend het middencontact gebruikt wordt. Weet iemand of er een trigger bestaat die de camera voor een burst kan aansturen en ook, maar niet tegelijkertijd in staat tot flitssturing via TTL? De Greef levert niets voor zo'n combinatie.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.