Vogels [verzamel]
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Vogels [verzamel]
Tsja, Marilyn Monroe fotograferen was ook niet erg moeilijk! 

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Geweldig hè, die Zeearend. Prachtige foto ook!
Deze Bruine Kiekendief kwam steeds een beetje dichterbij omdat er een dooie haas in het veld lag.... Machtig moment!

Deze Bruine Kiekendief kwam steeds een beetje dichterbij omdat er een dooie haas in het veld lag.... Machtig moment!

- mozes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja

* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Weer top Jeroen.
Laatst gewijzigd door Cookie1397 op di mar 29 2016 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
-
- Clublid
Mooie Zeearend, prachtige Kiekendief!
@ Mozes; het valt me op dat jouw foto's in de hoge lichten regelmatig wat uitgebeten zijn.
Misschien moet je af en toe de belichting wat corrigeren en/of kun je in de nabewerking nog iets doen.
@ Mozes; het valt me op dat jouw foto's in de hoge lichten regelmatig wat uitgebeten zijn.
Misschien moet je af en toe de belichting wat corrigeren en/of kun je in de nabewerking nog iets doen.
- mozes
- Forumlid
Je hebt gelijk Frans.
Meestal gebruik ik punt meting, alhoewel bij de laatste foto's centrale meting.
Ik mis op de D7100 het grote duimwiel wat op de canon 1DmkII zat en waarmee heel snel de belichting in + of - was aan te passen.
Daardoor kon ik blijven focussen, afdrukken en bijstellen.
Bij de 7100 moet de actie onderbroken worden als iets aan de instellingen veranderd moet worden
Verder ben ik nogal geneigd om het histogram aan de rechterkant te houden.
Het zijn zeker nog verbeter punten.
Meestal gebruik ik punt meting, alhoewel bij de laatste foto's centrale meting.
Ik mis op de D7100 het grote duimwiel wat op de canon 1DmkII zat en waarmee heel snel de belichting in + of - was aan te passen.
Daardoor kon ik blijven focussen, afdrukken en bijstellen.
Bij de 7100 moet de actie onderbroken worden als iets aan de instellingen veranderd moet worden
Verder ben ik nogal geneigd om het histogram aan de rechterkant te houden.
Het zijn zeker nog verbeter punten.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
De Kuifduiker vanavond, op t randje qua belichting. Maar wel ergggg dichtbij.....

- mozes
- Forumlid
- LittleWing
- Forumlid
- Contacteer:
Fraaie plaat Jaap!
Wederom ook weer de Kenko 1.4 ertussen?
Om even in te haken op de Kenko TC, vandaag op pad geweest om deze eens goed te testen, zeer waarschijnlijk dat ik de combinatie bij Chipclean ga kalibreren om te zien of ik er mooie resultaten mee kan behalen.
Hier een shot met de Kenko:

f/10 1/2000 gebruikt wellicht de focus er net naast maar heb ook shots gemaakt waar ik voor de volle 100% zeker van ben dat ik mijn focuspunten goed had, maar ook met een zeer zacht resultaat.
Wat wellicht ook een rol speelt is dat dit wel echt op een aanzienlijke afstand geschoten is, en ik heb de DX mode gebruikt, ik vermoed een meter of 10/12 van mijn lens af of misschien nog wel verder.
Ook nog een shot zonder de TC gemaakt van een Kievit:

Wederom ook weer de Kenko 1.4 ertussen?
Om even in te haken op de Kenko TC, vandaag op pad geweest om deze eens goed te testen, zeer waarschijnlijk dat ik de combinatie bij Chipclean ga kalibreren om te zien of ik er mooie resultaten mee kan behalen.
Hier een shot met de Kenko:

f/10 1/2000 gebruikt wellicht de focus er net naast maar heb ook shots gemaakt waar ik voor de volle 100% zeker van ben dat ik mijn focuspunten goed had, maar ook met een zeer zacht resultaat.
Wat wellicht ook een rol speelt is dat dit wel echt op een aanzienlijke afstand geschoten is, en ik heb de DX mode gebruikt, ik vermoed een meter of 10/12 van mijn lens af of misschien nog wel verder.
Ook nog een shot zonder de TC gemaakt van een Kievit:

- mozes
- Forumlid

- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Dat ziet er een stuk beter uit Mozes....
Vanavond maar weer eens met de Kuifduiker aan het stoeien geweest.... Zat mooi dichtbij. De aanhouder wint uiteindelijk...!

Vanavond maar weer eens met de Kuifduiker aan het stoeien geweest.... Zat mooi dichtbij. De aanhouder wint uiteindelijk...!

- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Wat een aparte knal rode ogen Jeroen, de vogel lijkt wel op een Fuut.
M.v.g René
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Klopt, het is ook een fuut-achtige... Samen met de Dodaars, Roodhalsfuut, Geoorde fuut en de normale futen. Alleen best zeldzaam in Nederland, zeker op de binnenmeren... Behalve als je in de Blauwestad woont, dan zwemt deze elke avond door je achtertuin... hahaha