D750 versus D800
- mozes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D750 versus D800
Als je geen probs hebt met buiten de eu bestellen dan is Een D750 voor 1009, 1549 en 1579€ nieuw te koop.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb destijds de D3 vervangen door een D3s en dat was een hele grote stap voorwaarts.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Waar heb je die gevonden als ik vragen mag?mozes schreef:Als je geen probs hebt met buiten de eu bestellen dan is Een D750 voor 1009, 1549 en 1579€ nieuw te koop.

- Ad B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Hoi,
Het is effe oppassen met grijze import van de D750.
Er zijn op dit moment 2 recalls bezig, waarvan een met de sluiter.
Als je die zelf moet betalen, ben je het voordeel kwijt en een hoop ergernis rijker...
Daarbij ben ikzelf niet vies of bang voor grijze import...
Ad B
Het is effe oppassen met grijze import van de D750.
Er zijn op dit moment 2 recalls bezig, waarvan een met de sluiter.
Als je die zelf moet betalen, ben je het voordeel kwijt en een hoop ergernis rijker...
Daarbij ben ikzelf niet vies of bang voor grijze import...
Ad B
---
- mozes
- Forumlid
Linkjes worden hier verwijderd.Tzigane schreef:Waar heb je die gevonden als ik vragen mag?mozes schreef:Als je geen probs hebt met buiten de eu bestellen dan is Een D750 voor 1009, 1549 en 1579€ nieuw te koop.
Maar als je googeld op Nikon D750, en dan kiest shopping, zie je zo een hele rits aanbiedingen langskomen.
De meesten bieden verschillende vormen van betalingen aan, dus ook beschermt, 24 maanden lokale garantie, en uitgebreide garanties...
Grijze import scheelt zoveel qua prijs dat als je 'n mankement zelf zou moeten betalen, je haast nog steeds goedkoper uit bent.
Bovendien liggen die grijze markt prijzen bijna gelijk met wat men hier in nl tegenwoordig tweedehands vraagt...
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
- becas
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Bij die webshop uit Hongkong staat de D810 voor 1500 euro.... Tja, risico's...
[edit] zou trouwens om een fake site gaan van de engelse variant. Het mailadres is zelfs nog .....@yourdomain.nl

[edit] zou trouwens om een fake site gaan van de engelse variant. Het mailadres is zelfs nog .....@yourdomain.nl

gr. Bert
- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
hehe, die van 1009 euro is een dikke scam. 
Voor 1500 zou het kunnen, mits je geluk hebt met importkosten enzo.
Heeft iemand nog ervaring met het verschil in kleurweergave (in RAW) tussen beide camera's?
Ik zit nu een beetje met dit:
D800:
heeft een betere body (belangrijk!)
Voor kunstzinnige fotografie is de resolutie waanzinnig, in theorie, maar ik vraag me af of mijn lenzen (nikkor f/1.8G lenzen) en techniek goed genoeg zijn om daadwerklijk 12MP méér informatie vast te leggen tov van een D750)
De kleuren en dynamisch bereik lijkt beter. Ook een heel belangrijk punt!
D750
Betere prestaties op alle vlakken
Iets duurder in de aanschaf
Qua beeld sowieso op alle vlakken beter dan de D3/D700

Voor 1500 zou het kunnen, mits je geluk hebt met importkosten enzo.
Heeft iemand nog ervaring met het verschil in kleurweergave (in RAW) tussen beide camera's?
Ik zit nu een beetje met dit:
D800:
heeft een betere body (belangrijk!)
Voor kunstzinnige fotografie is de resolutie waanzinnig, in theorie, maar ik vraag me af of mijn lenzen (nikkor f/1.8G lenzen) en techniek goed genoeg zijn om daadwerklijk 12MP méér informatie vast te leggen tov van een D750)
De kleuren en dynamisch bereik lijkt beter. Ook een heel belangrijk punt!
D750
Betere prestaties op alle vlakken
Iets duurder in de aanschaf
Qua beeld sowieso op alle vlakken beter dan de D3/D700
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
De D800 zal uit iedere lens meer resolutie halen dan de D750. Hij zal beter laten zien hoe lenzen en de fotograaf presteren, zowel goed als slecht. Sommige lenzen, die het prima doen op de 12MP D3/D700, zullen op de D800 door de mand vallen. Een 80-200 schuifzoom zal op f/2.8 denk ik behoorlijk teleurstellen.
Je wordt er meteen op gewezen als je niet goed let op de juiste focus en je sluitertijd/stabiliteit, al heb je voor dat laatste auto-ISO om ervoor te zorgen dat je goed zit als je meer met andere dingen bezig wilt zijn.
Overigens zijn de AF-S f/1.8G lenzen wat scherpte betreft allemaal wel goed. De 85mm is zowat het scherpste glas wat Nikon levert. Het is alleen jammer van de vaak nogal aanwezige longitudinal CA, het paars/groen voor en na het scherpstelvlak.
Wat kleuren betreft werk ik met camera kalibratie profielen met een X-Rite Colorchecker Passport. Dat levert kleuren op die meer lijken op wat ik zag dan als ik het aan de camera over laat. Een extra voordeel is dat als je met meerdere gekalibreerde camera's werkt je vergelijkbare kleuren uit alle camera's krijgt.
Je wordt er meteen op gewezen als je niet goed let op de juiste focus en je sluitertijd/stabiliteit, al heb je voor dat laatste auto-ISO om ervoor te zorgen dat je goed zit als je meer met andere dingen bezig wilt zijn.
Overigens zijn de AF-S f/1.8G lenzen wat scherpte betreft allemaal wel goed. De 85mm is zowat het scherpste glas wat Nikon levert. Het is alleen jammer van de vaak nogal aanwezige longitudinal CA, het paars/groen voor en na het scherpstelvlak.
Wat kleuren betreft werk ik met camera kalibratie profielen met een X-Rite Colorchecker Passport. Dat levert kleuren op die meer lijken op wat ik zag dan als ik het aan de camera over laat. Een extra voordeel is dat als je met meerdere gekalibreerde camera's werkt je vergelijkbare kleuren uit alle camera's krijgt.
- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben vandaag even langs Foka gegaan om beide bodies uit te proberen. (Goed, een D810, maar die is praktisch hetzelfde)
Het viel me inderdaad op hoe lastig het is om met de D810 perfect scherpe foto's te maken.
Ik neig nu heel erg naar de D750. Ik ben bang dat ik de resolutie van de D800 maar zelden ten volle ga gebruiken en ik was verder erg onder de indruk van de D750 AF en de hoge ISO prestaties.
De bediening van de body is na een D3 gewend te zijn bijna slecht te noemen om eerlijk te zijn, maar ik denk dat dat went. Het feit dat hij 250 gram lichter is is dan juist weer een voordeel.
Nu nog even zien hoe mijn vriendin de body ervaart, ze heeft nogal lange vingers en zij moet er ook mee overweg kunnen.
Het viel me inderdaad op hoe lastig het is om met de D810 perfect scherpe foto's te maken.
Ik neig nu heel erg naar de D750. Ik ben bang dat ik de resolutie van de D800 maar zelden ten volle ga gebruiken en ik was verder erg onder de indruk van de D750 AF en de hoge ISO prestaties.
De bediening van de body is na een D3 gewend te zijn bijna slecht te noemen om eerlijk te zijn, maar ik denk dat dat went. Het feit dat hij 250 gram lichter is is dan juist weer een voordeel.
Nu nog even zien hoe mijn vriendin de body ervaart, ze heeft nogal lange vingers en zij moet er ook mee overweg kunnen.
- Alex
- Clublid
Wellicht ik de clubavond bij KE in capelle interessant voor je ivm de kortingsregeling (ook op body)
- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben geen officieel lid van Nikon-Club-Nederland, telt dat?
- Alex
- Clublid
Dat denk ik wel ; wellcht een reden om snel lid te worden 

- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
Ligt er natuurlijk aan wat de kortingen zijn!
Ik denk dat ik er trouwens voor 90% uit ben, ik neig naar de D750.
Extra Nikon accu erbij, extra third party accu erbij voor noodgevallen, 2x een 64 GB geheugenkaart, en wellicht een remote en batterygrip.
Ik denk dat ik er trouwens voor 90% uit ben, ik neig naar de D750.
Extra Nikon accu erbij, extra third party accu erbij voor noodgevallen, 2x een 64 GB geheugenkaart, en wellicht een remote en batterygrip.

- LJ-Jochem
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik heb ook lange vingers en ervaar nou niet echt problemen met knoppen indrukken. Voordeel van de D750 is dat deze een vrij diepe grip heeft wat dus ook met lange vingers een uitkomst is en lekker vast houdt. Het blijft uiteindelijk een persoonlijke voorkeur, dat wel 

Ik heb zelf een D700. Zelfde sensor dus als de D3.
Ik denk ook wel na over een vervanging van de body. Ik vind het niet zo eenvoudig met al die keuze. Maar ik neig zelf ook het meest naar de D750. Hoge prestaties bij weinig licht vind ik van cruciaal belang. Bovendien zou ik het niet verkeerd vinden als de nieuwe camera wat lichter is dan de D700. Ook daarin voldoet de D750. En het kantelbare scherm kan ook voordelen bieden voor fotograferen vanuit bepaalde hoeken/hoogten.
Ik denk ook wel na over een vervanging van de body. Ik vind het niet zo eenvoudig met al die keuze. Maar ik neig zelf ook het meest naar de D750. Hoge prestaties bij weinig licht vind ik van cruciaal belang. Bovendien zou ik het niet verkeerd vinden als de nieuwe camera wat lichter is dan de D700. Ook daarin voldoet de D750. En het kantelbare scherm kan ook voordelen bieden voor fotograferen vanuit bepaalde hoeken/hoogten.
D750 + veel glas