We hebben vorig jaar een iPad aangeschaft voor twee dingen. Ten eerste backup en ten tweede beoordelen van foto's. Gebruik in gebieden zonder internet verbinding, dus naar de Cloud is niet mogelijk. Ding werkt prima voor die doeleinden, met een probleem, het importeren van foto's. Camera aansluiten via de Apple photo connection kit en het importeren gaat automatisch. Te automatisch, want ik wil niet dat alles -weer- geimporteerd wordt. Dat kan je dan weer selecteren, maar pas als van alle foto's een preview beschikbaar is. En dat kost nogal wat tijd. Buiten dat zouden in theorie al geimporteerde foto's niet nogmaals geimporteerd worden, maar dat werkt dus niet heel erg goed. Ongeveer een op de vier foto's wordt elke keer weer geimporteerd. Liefst zou ik ergens, bijvoorbeeld door instellen van de folder waar de camera de foto's in opslaat, instellen van waar de import moet beginnen. Kan alleen nergens vinden hoe dat moet. Heb Photo Manager Pro maar eens geprobeerd, maar de import moet nog steeds via iPhoto en daar zit het probleem juist.
Iemand een oplossing?
Camera's: D600 en 700 (denk niet dat het uitmaakt, maar toch), iPad Air 1. Foto's per dag importeren, maximaal paar honderd per dag in RAW. Geen andere notebook oid voorhanden
Foto's importeren van camera naar iPad
- jazzbassman
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Foto's importeren van camera naar iPad
Gebruik hier zelf een Toshiba Flashair SD kaart voor maar die werkt alleen met JPG volgens mij. Weet niet hoe dat met andere wifi sd kaartjes zit
Re: Foto's importeren van camera naar iPad
Ik kende die Toshiba nog niet, wel de Eyefi. Eigenlijk hetzelfde concept, SD kaart met ingebouwde WiFi. Twee problemen, eerste is alleen ondersteuning voor JPEG (Eyefi Pro wel, maar die heb ik dus niet), tweede is dat het behoorlijk traag is vergeleken met Firewire. Maar bedankt voor de suggestie. Ga d'r toch maar weer eens wat dieper induiken.