Wie heeft de eerste D300 in zijn/haar bezit??
Nou, ik werd vanmiddag gebeld door een fotogroothandel dat er morgen een D300 voor me klaar ligt als ik wil. 1635 euro ex btw.
Nu denken jullie misschien, wat moet die nou al zo snel met een D300. Dat is een lang verhaal, te lang voor nu in iedergeval. Om het kort te houden heb ik eindelijk een weg gevonden om me, na jaren, de WAO uit te worstelen. En dat is ook tevens de reden dat ik de afgelopen tijd heel weinig aanwezig ben geweest of heb gereageerd.
Ik heb me ingeschreven omdat ik verwachtte dat ik pas januari ofzo aan de beurt zou zijn op alle intekenlijsten, maar kennelijk niet. En de inschrijving op de wachtlijst was ook maar voor just in case. Want ik ben er nog niet over uit of ik voor de D200 of D3oo ga. Voor ik de naam van de groothandel noem wacht ik nog maar even morgen af of de D300 er ook daadwerkelijk voor me ligt.
En dan nog bedenken of ik het ga doen of niet....... en als ik het niet doe en hij er al wel ligt, misschien dat ik dan iets voor iemand anders kan betekenen? Misschien is het lullig als ik het zo stel, ik heb geen idee hoeveel mensen er echt daadwerkelijk op een wachtlijst staan en hoeveel er uitgeleverd gaan worden.
Ik was vanmiddag in iedergeval even helemaal beduusd.
Nu denken jullie misschien, wat moet die nou al zo snel met een D300. Dat is een lang verhaal, te lang voor nu in iedergeval. Om het kort te houden heb ik eindelijk een weg gevonden om me, na jaren, de WAO uit te worstelen. En dat is ook tevens de reden dat ik de afgelopen tijd heel weinig aanwezig ben geweest of heb gereageerd.
Ik heb me ingeschreven omdat ik verwachtte dat ik pas januari ofzo aan de beurt zou zijn op alle intekenlijsten, maar kennelijk niet. En de inschrijving op de wachtlijst was ook maar voor just in case. Want ik ben er nog niet over uit of ik voor de D200 of D3oo ga. Voor ik de naam van de groothandel noem wacht ik nog maar even morgen af of de D300 er ook daadwerkelijk voor me ligt.
En dan nog bedenken of ik het ga doen of niet....... en als ik het niet doe en hij er al wel ligt, misschien dat ik dan iets voor iemand anders kan betekenen? Misschien is het lullig als ik het zo stel, ik heb geen idee hoeveel mensen er echt daadwerkelijk op een wachtlijst staan en hoeveel er uitgeleverd gaan worden.
Goed punt Skip, mooi gebaar om hem eventueel aan een ander te gunnen van Kaatje, hoop dat het hoe dan ook het voor jou goed uitpakt.
Tja, als je er goed over nadenkt gaat het echt nergens over.
De marketing molen draait op volle toeren, we laten ons graag gek maken.
Heel eerlijk, ik wil niet eens de eerste zijn. Ik besluit pas als die 2 zich reeds hebben bewezen. Maar gun ieder zijn plezier hoor, wordt alleen flink foto's posten, dat is het enige waar je je aan verplicht bij het aanschaffen van die 300
Tja, als je er goed over nadenkt gaat het echt nergens over.
De marketing molen draait op volle toeren, we laten ons graag gek maken.
Heel eerlijk, ik wil niet eens de eerste zijn. Ik besluit pas als die 2 zich reeds hebben bewezen. Maar gun ieder zijn plezier hoor, wordt alleen flink foto's posten, dat is het enige waar je je aan verplicht bij het aanschaffen van die 300

Ik denk eerlijk gezegd dat als ik zo'n stap zou maken, ik eerst beide zelf zou willen proberen, zelf eerst voelen...
Het blijft uiteindelijk toch de fotograaf die het belangrijkste onderdeel is?
Ik weet zeker dat er mensen zijn die met mijn D50 betere foto's pompen, dan ik met een D3 of D300 zou kunnen...
Dus volgens mij is het belangrijker dat je je goed voelt bij je camera
Maar uiteraard, wel benieuwd naar plaatjes!
Dus voor die eerste; posten!!!
Het blijft uiteindelijk toch de fotograaf die het belangrijkste onderdeel is?

Ik weet zeker dat er mensen zijn die met mijn D50 betere foto's pompen, dan ik met een D3 of D300 zou kunnen...
Dus volgens mij is het belangrijker dat je je goed voelt bij je camera

Maar uiteraard, wel benieuwd naar plaatjes!

Het WAO verhaal en de aanschaf van een tweede body heeft met elkaar te maken. Ik zit al veel te lang in de WAO, naar mijn zin dan, en telkens kwam er weer iets waardoor het niet lukte. Totdat ik mijn D40x kreeg, bij de valkenier aan de gang ging en op het hier op het forum kwam. Toen ging het ineens snel. Ik wil ook niet pretenderen dat ik kan wat vele van jullie kunnen want dat is niet zo, maar ik heb de instanties wel zover gekregen om in mij als fotograaf te gaan investeren en me zo de WAO te ontworstelen. Tot nu toe lukt dat aardig. Begin 2008 ga ik iig naar de fotovakschool en gelukkig had ik zelf al geinvesteerd in PDB, Midlle Management en Nima-A.
Maar goed, ik ben aan het overwegen of een D200 te kopen (als ze gunstig aan gaan worden geboden) of een D300. Naast dat het maar een stuk gereedschap is en ik het uiteindelijk zelf moet doen, heb ik wel een tweede body nodig en liefst een waarvoor ik gemakkelijker en goedkoper objectieven voor kan aanschaffen als voor de D40x. Dat laatste is echt het enige wat ik jammer vind van mijn camera.
Ik was dus ook helemaal perplex toen ik vanmiddag gebeld werd, begon van verbazig gewoon te stotteren. Dus ik ga er gewoon even in alle rust over nadenken, hoewel ik eigenlijk het antwoord wel weet.
Mocht ik daarna misschien iemand een groot plezier kunnen doen, voorwaarde is wel dat ik ter plaatse de eerste foto wil maken en wel van de nieuwe eigenaar en zijn blije gezicht
Die moet die persoon mij dan weer gunnen, hihi 
Dus, de essentie van het verhaal, ws doe ik het niet en als ik het niet doe en de mogelijkheid is er, wie.......???
Bedankt voor jullie lieve berichtjes overigens!
Maar goed, ik ben aan het overwegen of een D200 te kopen (als ze gunstig aan gaan worden geboden) of een D300. Naast dat het maar een stuk gereedschap is en ik het uiteindelijk zelf moet doen, heb ik wel een tweede body nodig en liefst een waarvoor ik gemakkelijker en goedkoper objectieven voor kan aanschaffen als voor de D40x. Dat laatste is echt het enige wat ik jammer vind van mijn camera.
Ik was dus ook helemaal perplex toen ik vanmiddag gebeld werd, begon van verbazig gewoon te stotteren. Dus ik ga er gewoon even in alle rust over nadenken, hoewel ik eigenlijk het antwoord wel weet.
Mocht ik daarna misschien iemand een groot plezier kunnen doen, voorwaarde is wel dat ik ter plaatse de eerste foto wil maken en wel van de nieuwe eigenaar en zijn blije gezicht

Dus, de essentie van het verhaal, ws doe ik het niet en als ik het niet doe en de mogelijkheid is er, wie.......???
Bedankt voor jullie lieve berichtjes overigens!
Erica ik ben erg blij voor je dat het weer zo goed met je gaat. De WAO is prachtig, maar als het maar even kan wil je daar wel weer uit.Kaatje schreef:Nou, ik werd vanmiddag gebeld door een fotogroothandel dat er morgen een D300 voor me klaar ligt als ik wil. 1635 euro ex btw.
En die D300? Dat heeft toch alle tijd?
kaatje een link die van belang is
http://64.233.183.104/search?q=cache:3H ... cd=9&gl=nl
heb je vragen stuur dan een pm
http://64.233.183.104/search?q=cache:3H ... cd=9&gl=nl
heb je vragen stuur dan een pm