Sinds drie jaar werk ik als fotograaf, ik ben echter niet zo heel goed met techniek. Ik weet dat hier mensen zitten die hier veel beter mee zijn dan ik en hoop dat jullie me wat kunnen helpen. Daar zou ik heel erg blij mij zijn!
Ik fotografeer nu ongeveer 5 jaar met de Nikon d700, voorheen met de 50 mm 1.4 maar sinds kort ook met de 24-70 mm 2.8. De onderwerpen die ik fotografeer zijn nog best divers, ik fotografeer vaak portretten maar ook veel landschap fotografie (met mensen erin.) Soms ook evenementen met weinig licht, zonder flits dus. Ik fotografeer bijna altijd met dag licht (lampen) ook in de studio.
Ik wil graag een stap hoger gaan qua uitrusting en denk er over na om een camera te kopen die ook kan filmen. Omdat ik de laatste tijd wat meer met film bezig ben. Ik ben eigenlijk op zoek naar nog mooiere/ betere kwaliteit foto's, ook qua printen.
Ik heb onderzoek gedaan naar de Nikon d800 en Nikon d750, maar ik weet het gewoon niet zo goed. Ik weet dat de bestanden van de Nikon d800 groot zijn, kun je ook in kleinere raw bestanden werken? Of zijn de bestanden (ik schiet en bewerk sowieso in RAW) altijd dezelfde grootte?
Ik heb een voorbeeld van mijn werk bijgevoegd want ik dacht dat jullie wellicht met een beter beeld hiervan makkelijker tips kunnen geven.
Voor lenzen tips sta ik ook open.
Dankjewel!
X S