zonnekap
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: zonnekap
Door te zeggen voor welke lens de zonnekap bedoeld is.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Hans,
Een zonnekap voor een kamera ?
Voor vele lenzen zijn (soms alleen tweedehands) zonnekappen te koop, soms een pittige zoektocht.
Voor courante zonenkappen: een goede Nikon dealer.
Groetne, Gijs
Een zonnekap voor een kamera ?
Voor vele lenzen zijn (soms alleen tweedehands) zonnekappen te koop, soms een pittige zoektocht.
Voor courante zonenkappen: een goede Nikon dealer.
Groetne, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon-zonnekap.xls
Alle Nikkor's passen op alle Nikon camera's. Voor de camera maakt het niks uit welke zonnekap je op een objectief plaatst.
Alle Nikkor's passen op alle Nikon camera's. Voor de camera maakt het niks uit welke zonnekap je op een objectief plaatst.
- jantom
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik wil je toch even corrigeren/aanvullen.... Er zijn bij voorbeeld Nikkors die niet op een Nikon-camera passen (wegens een andere vatting). Denk ook aan incompatibiliteit (camera ~ objectief)... passen wil niet altijd zeggen dat het ook kan of mag worden gebruikt.Hans Braakhuis schreef:http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon-zonnekap.xls
Voor meetzoekercamera's geldt dat sommige zonnekappen het gebruik van de meetzoeker belemmeren, ook al kan de zonnekap fysiek wel gemonteerd worden.

- gijs sandberg
- Clublid
Heren toch...
Ik probeerde met een kwinkslag een inhoudenlijk antwoord te geven, de rest van de reacties lijkt beter op zijn plaats in de koffiehoek (of onder het genot van een koel drankje).
Groeten, Gijs
Ik probeerde met een kwinkslag een inhoudenlijk antwoord te geven, de rest van de reacties lijkt beter op zijn plaats in de koffiehoek (of onder het genot van een koel drankje).
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr apr 15 2016 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nou sorry Gijs, maar ik zou voor een zonnekap echt niet naar een Nikon dealer gaan, of je moet geld te veel hebben of erg veel waarde hechten aan "origineel" Nikon.
Voor een paar euro via ebay, of voor vele euro's via de Nikon dealer, ieder zijn keuze natuurlijk
Voor een paar euro via ebay, of voor vele euro's via de Nikon dealer, ieder zijn keuze natuurlijk
Groetjes,
Jaap
Jaap
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Jaap,
Het is maar net wat men zoekt (origineel of niet, historisch passend of niet), voor sommige zonnekappen wordt (om de engelse term te gebruiken) an arm and a leg gegeven.
Groeten, Gijs
Het is maar net wat men zoekt (origineel of niet, historisch passend of niet), voor sommige zonnekappen wordt (om de engelse term te gebruiken) an arm and a leg gegeven.
Groeten, Gijs