Ik heb donderdag een D750 gekocht, en zojuist viel me op dat ik niet bij de foto-informatie kan komen (histogram, hooglichten weergave etc)
Bij de D3/D700 was dit gewoon het pijltje naar boven/beneden op de joystick. Volgens de manual bij de 750 ook, maar dit reageert niet. Mis ik een instelling? Ik kan hem niet vinden in elk geval.
Ik moet zeggen dat ik er, ook over het geheel genomen, nog niet zo enthousiast over ben als dat ik zou willen. Alles zit op een net niet intuïtieve manier in elkaar, als ik op weergave druk doet de camera er net even te lang over om de foto te laten zien, grip is sub-optimaal...
Foto informatie bij D750, hoe?
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Foto informatie bij D750, hoe?
Hmm, ik geloof dat ik het gevonden heb onder "playback options", maar jammer dat ik niet snel de exposure info kan zien zonder eerst door meerdere schermpjes te klikken.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bij de D750 werkt het ook zo dat je met de joystick kunt schakelen tussen de diverse weergavemodi. Maar je dient in het menu (persoonlijke instellingen) wel eerst even in te stellen welke modi je dan voorbij wil laten komen... Dat is best handig, want daarmee kun je voorkomen dat je in de praktijk steeds langs een modus zou moeten die je nooit gebruikt.
Heb je al in de handleiding gekeken?
Heb je al in de handleiding gekeken?

- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Druk op de menuknop. Kies de (bovenste optie), Dit is het Weergavemenu. Kies dan voor weergaveopties. Daarin kun je alles naar wens activeren.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.