Prijs van de D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di nov 27 2007 2:09 pm

Nikonijn schreef:
Ik heb een vraag hierover uitstaan bij Nikon Nederland.
Ben benieuwd naar het antwoord van Nikon, uiteindelijk is Nikon Nederland toch van Nikon GmbH !!
Mijn vraag aan Nikon luidde:

Op de Nikon site staan de landen die onder de Europese garantie vallen.

Als een camera of objectief etc. in een van deze genoemde landen is gekocht en defect raakt in de garantieperiode, wordt deze dan onder garantie IN NEDERLAND gerepareerd?

Eigenaar is woonachtig in Nederland.
(Uiteraard als voldaan is aan de overige garantiebepalingen zoals Europees garantiebewijs, aankoopnota etc)

Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet, etc

antwoord Nikon:

Geachte heer etc,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Nikon Support.

Mocht uw Nikon camera of lens op de Europese markt te registreren zijn en het Nederlandse service punt vermeld worden dan kan dit hersteld worden door het service punt. Echter afhankelijk van het probleem met uw Nikon camera of lens zal door het service punt worden bepaald of dit onder de garantie valt en binnen de garantie periode worden hersteld. Mocht bijvoorbeeld uw camera zijn gevallen dan zal dit niet onder de garantie worden hersteld. Mocht er echter een kennisgeving voor uw camera of lens zijn uitgegeven en dit wordt bevestigd door het service punt dan kan een geheel vrijblijvende herstelling ook buiten de garantie periode plaatsvinden.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben aarzelt u dan niet weer contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten, etc

Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support

RickDTS

Bericht door RickDTS » di nov 27 2007 11:15 pm

Op de Belgische site vanKonijn :
Duurder geworden dus !
Nikon D300 Body + Capture NX,v.a. 28 nov

Productcode NID300
Adviesprijs € 0,00
Prijs inclusief btw 21.00% btw

€ 1981,76
(€ 1637,82 excl. btw)

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » wo nov 28 2007 5:06 pm

Het is mij opgevallen dat alle "Nikon Pro-Photography Centers" dezelfde (advies-)prijzen hanteren. Waarschijnlijk worden deze zaken door Nikon ook met voorrang bevoorraad (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker). Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met die prijs, maar ik kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is.
Laatst gewijzigd door Jur op wo nov 28 2007 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jur

Licaga

Bericht door Licaga » wo nov 28 2007 5:07 pm

de prijs in nederland is gewoon te hoog, wie weet gaan ze nog zakken.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » wo nov 28 2007 5:09 pm

Frank771 schreef:Het zou knap lullig zijn als ie volgende maand fors in prijs zakt! :cry:
Misschien niet volgende maand, maar dan toch zeker de maand erna. Zie zekerheid heb je domweg... Een digitale camera is niet meer of minder dan een wegwerp product met een omlooptijd van een jaar of 2...

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » wo nov 28 2007 5:14 pm

Ik wacht nog een jaartje!! Mij veel te prijzig!!
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » wo nov 28 2007 6:06 pm

1949 is een belachelijke prijs t.o.v. de ander aanbieders.
Ik wacht nu rustig tot de tests uitkomen en zie dan of het verschil echt zo groot is t.o.v. de D70.
Kopen kan je dat ding elke dag.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo nov 28 2007 6:18 pm

Vervolg vanwie heeft de eerste D300 of zoiets
Leeuwarden schreef:
Frank771 schreef:Het zou knap lullig zijn als ie volgende maand fors in prijs zakt! :cry:
Misschien niet volgende maand, maar dan toch zeker de maand erna. Zie zekerheid heb je domweg... Een digitale camera is niet meer of minder dan een wegwerp product met een omlooptijd van een jaar of 2...
Natuurlijk gaat dat ding in prijs zakken. Dat is altijd zo geweest en zal nu weer zo zijn.

Het is gewoon zo:

Wie het eerst komt
die het eerst maalt,
maar ook het meeste betaalt.

Voordeel van hem NU kopen is dat je er NU lol van hebt
Nadeel is dat je er over een half jaar achter komt dat hij beduidend in prijs is gezakt. Verkopen is dan nauwelijks rendabel.
Die waardedaling moet je afwegen tegen het plezier nu.

Simpel

Frank771
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank771 » wo nov 28 2007 6:30 pm

Marten schreef:Vervolg vanwie heeft de eerste D300 of zoiets
Leeuwarden schreef:
Natuurlijk gaat dat ding in prijs zakken. Dat is altijd zo geweest en zal nu weer zo zijn.

Het is gewoon zo:

Wie het eerst komt
die het eerst maalt,
maar ook het meeste betaalt.

Voordeel van hem NU kopen is dat je er NU lol van hebt
Nadeel is dat je er over een half jaar achter komt dat hij beduidend in prijs is gezakt. Verkopen is dan nauwelijks rendabel.
Die waardedaling moet je afwegen tegen het plezier nu.

Simpel

Begrijp mij goed, het gaat er niet om dat ik er geen rekening mee hou, dat de prijs gaat zakken,dat snap ik ook wel maar dat bij de INTRODUCTIE(!) al een prijsverschil zit van MEER DAN 250euro is niet bevordelijk. Dat is mijn probleem. :(
Het ging er bij mij dus om dat ik onwijs de pest er in zal hebben, als Konijn dus de prijs na aanschaf zal verlagen.
Wellicht zal het bovengenoemde nu iets duidelijker zijn........
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo nov 28 2007 6:39 pm

Frank771 schreef:Begrijp mij goed, het gaat er niet om dat ik er geen rekening mee hou, dat de prijs gaat zakken,dat snap ik ook wel maar dat bij de INTRODUCTIE(!) al een prijsverschil zit van MEER DAN 250euro is niet bevorderlijk. Dat is mijn probleem. :(
Het ging er bij mij dus om dat ik onwijs de pest er in zal hebben, als Konijn dus de prijs na aanschaf zal verlagen.
Wellicht zal het bovengenoemde nu iets duidelijker zijn........
Ik begrijp je heel goed! Ik denk er net zo over.
Maar een prijsverschil van 250 kan sommigen helemaal niks schelen want ze willen de euforie NU. Is iets voor te zeggen.
Anderen worden nu al somber van de gedachte dat over 3, 4 maanden dat prijsverschil nog meer zal zijn dan € 250. Ook daar is iets voor te zeggen.

Gewoon wachten als je hem niet direct nodig hebt.
Kopen als je het niet langer uithoudt....

Wat een consumptiemaatschappij!
Vreselijk eigenlijk.

RickDTS

Bericht door RickDTS » wo nov 28 2007 7:26 pm

Diezelfde NPS dealer ( waar iedereen hier nooit zou kopen )die ik in een ander topic had aangehaald wist mij tegelijk te vertellen dat alle NPS dealers zich aan die € 1949 moeten houden, zo niet..geen levering.

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » wo nov 28 2007 7:28 pm

RickDTS schreef:Diezelfde NPS dealer ( waar iedereen hier nooit zou kopen )die ik in een ander topic had aangehaald wist mij tegelijk te vertellen dat alle NPS dealers zich aan die € 1949 moeten houden, zo niet..geen levering.
Dat zijn prijsafspraken en is strafbaar.

RickDTS

Bericht door RickDTS » wo nov 28 2007 7:35 pm

Ik weet niet of dit strafbaar is.
Via andere kanalen kan de consument wel aan een goedkopere D300 komen. Pas als iedereen de D300 voor € 1949 gaat verkopen kun je misschien spreken van prijsafspraken maar dan nog.
Er zijn producten genoeg die gewoon een vaste prijs hebben.

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » wo nov 28 2007 8:17 pm

Een product kan een vaste prijs hebben, maar die mag niet worden opgelegd door een leverancier.

RickDTS

Bericht door RickDTS » wo nov 28 2007 8:42 pm

Weet je dat zeker ?
Neem B&O, zij bepalen de prijs.
De dealer moet het ook tegen die prijsverkopen.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”