Prijs van de D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Licaga

Bericht door Licaga » wo nov 28 2007 8:49 pm

vaak wordt er onderzoek gedaan door de fabrikant in het land waar hij zijn produkten afzet.
daarbij wordt gekeken naar de bestedings gemiddelde van de consument.
microsoft doet dit ook en heeft daarom bepaald dat europa meer betaald voor het zelfde produkt dan de amerikanen en de rest van de wereld
hoe ze het precies berekenen weet ik niet, maar zo werkt het ongeveer.
vandaar de prijs verschillen
see you
Laatst gewijzigd door Licaga op wo nov 28 2007 8:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » wo nov 28 2007 8:49 pm

Leeuwarden schreef:Misschien niet volgende maand, maar dan toch zeker de maand erna. Zie zekerheid heb je domweg... Een digitale camera is niet meer of minder dan een wegwerp product met een omlooptijd van een jaar of 2...
Nou, mijn D2x is inmiddels 2.5 jaar oud, maar ik wacht toch nog heel even met wegwerpen. :lol: :lol: Hij doet het nog uitstekend hoor!!
Jur

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » wo nov 28 2007 8:52 pm

Okee, maar dan ben je vast alweer toe aan een nieuwe PC... Ook een omlooptijd van erg weinig ...:-(
Ik ben hier incognito...

Christiaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Christiaan » wo nov 28 2007 8:54 pm

Je krijgt nu wel Capture NX erbij, of dat straks nog zo is ...

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo nov 28 2007 8:59 pm

Brenzef schreef:Een product kan een vaste prijs hebben, maar die mag niet worden opgelegd door een leverancier.
Prijsafspraken zijn verboden evenals verticale prijsbinding. (producent, tussenhandel, leveranciers)
Maar dat neemt niet weg dat Nikon vrij is te leveren aan wie zij dat wil.

Gewoon wachten tot de eerste "hausse" voorbij is, dan krijgen de leveranciers die gaan voor een lagere marge en zo hopen een hogere omzet te genereren ook die D300 aangeleverd.

Ondertussen wordt er in Japan gewerkt aan de D400 :D

Jan Pieter

Bericht door Jan Pieter » wo nov 28 2007 9:01 pm

hoe was dat destijds bij de D200 geregeld?

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo nov 28 2007 9:02 pm

Jan Pieter schreef:hoe was dat destijds bij de D200 geregeld?
Wat bedoel je met DAT?

Matchless

Bericht door Matchless » wo nov 28 2007 9:05 pm

Even 2 benen op de grond zetten jongens/meisjes met die camera ga je niet extreem betere foto's nemen dan dat je het nu doet. Het is aleens eerder gezegd dat de mens achter de camera de foto neemt.

Tuurlijk zijn er bepaalde features op deze camera waardoor hij beter in het donker foto's maakt. Ik wil ook wel weer een andere camera, maar ik hoef deze niet als eerste. De eersten hebben altijd wat en zijn natuurlijk duurder. Je huidige camera gaat heus nog wel een paar maandeN wachten mee toch ?

RickDTS

Bericht door RickDTS » wo nov 28 2007 9:12 pm

Op zich heb je wel gelijk. Maar als je in september/oktober je D200 hebt verkocht dan heb je er meer voor gekregen dan dat jij straks in maart mei voor een D200 zult krijgen.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » wo nov 28 2007 9:13 pm

Yep :mrgreen:
Ik ben hier incognito...

Jan Pieter

Bericht door Jan Pieter » wo nov 28 2007 9:15 pm

met DAT bedoel ik hoe stelde Nikon je bij de D200 in staat de Raws te bewerken, maw zat er toen geen software bij de camera en diende ze apart aangeschaft te worden?
Als ik het goed begrijp heb je iets van software nodig om de foto's te kunnen bewerken, toch?

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo nov 28 2007 9:17 pm

Christiaan schreef:Je krijgt nu wel Capture NX erbij, of dat straks nog zo is ...
Ik denk dat dat voor de meesten van ons niet echt interessant is want ik schat dat de meesten hier op het forum Capture NX allang hebben :evil: :evil: :evil:

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

RickDTS

Bericht door RickDTS » wo nov 28 2007 9:18 pm

Ik niet.
Maar dat weegt niet mee in mijn beslissing.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo nov 28 2007 9:19 pm

Jan Pieter schreef:met DAT bedoel ik hoe stelde Nikon je bij de D200 in staat de Raws te bewerken, maw zat er toen geen software bij de camera en diende ze apart aangeschaft te worden?
Als ik het goed begrijp heb je iets van software nodig om de foto's te kunnen bewerken, toch?
Destijds zat er als ik mij niet vergis Picture Project bij. Daar kon je geen wezenlijke nabewerking mee doen. Je moest apart CNX kopen.

RickDTS

Bericht door RickDTS » wo nov 28 2007 9:20 pm

Met PP kon je echt heel weinig doen.
Dat moest er wel gratis bij.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”