Hallo,
Mijn interesse gaat uit naar een nikon 70-200 2.8 lens. Ik wil namelijk graag een lichtsterke lens maar ook met voldoende telebereik. Nu las ik gister echter dat die lens 1.4 kg weegt. Deze lens is helaas te zwaar voor mij daar ik pijn aan mijn schouders heb. Mijn vraag aan jullie is: is er voor deze lens een mooi alternatief maar dan wat lichter. Ik wil eigenlijk wel bij nikon blijven ivm kwaliteit. Deze lens wil ik gaan gebruiken in combinatie met mijn D7100. Op dit moment heb ik een 18-140 3.5 lens. Deze lens weegt 550 gr. Dit is voor mij het maximale gewicht. Deze lens is ideaal voor mij. Ik zoek eigenlijk een lens die iets meer telebereik heeft en dan met lichtsterkte 2.8. groetjes Robert
lens
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: lens
Robert,
Google even op Nikon Vink en je ziet de lijst met nagenoeg alle Nikon objectieven.
Jammer genoeg gaan lichtsterkte en gewicht meestal samen omhoog.
Kijk eens naar de 180mm f 2.8 af-d lens, een stuk handzamer dan de 70-200 2.8 lenzen.
Groeten, Gijs
Google even op Nikon Vink en je ziet de lijst met nagenoeg alle Nikon objectieven.
Jammer genoeg gaan lichtsterkte en gewicht meestal samen omhoog.
Kijk eens naar de 180mm f 2.8 af-d lens, een stuk handzamer dan de 70-200 2.8 lenzen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
De 2.8 weegt inderdaad ruim 1,5 kg. Wanneer je een gelegenheid hebt, zou ik je willen aanraden de 4.0 versie eens te proberen.
Die is de helft in gewicht, scheelt ook in prijs en werkt heel lekker!
Je moet even overwegen of het verschil in 2.8 en 4.0 kan voor jouw fotografie.
En in veel gevallen kun je de hele set 'ondersteunen' door een monopod.
Groet,
Jurgen
Die is de helft in gewicht, scheelt ook in prijs en werkt heel lekker!
Je moet even overwegen of het verschil in 2.8 en 4.0 kan voor jouw fotografie.
En in veel gevallen kun je de hele set 'ondersteunen' door een monopod.
Groet,
Jurgen
- JurjenF
- Forumlid
De Nikon 4/70-200 of de Tokina 4/70-200. Prima objectieven onder de kilo.(dacht tussen de 850 en 900 gr)
Vooruit is niet altijd rechtdoor
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Je schrijft "Ik wil namelijk graag een lichtsterke lens maar ook met voldoende telebereik." Je stelt niet expliciet als wens, dat het een zoomer moet zijn. Zoomlenzen zijn bij hoge lichtsterkte zwaarder dan een prime.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
een 70-200 is volgens mij wel een Zoomer, en dat is ook wat ik graag wil,een zoomer is zwaarder dat wist ik ook al. maar 1.5 kilo is mij te zwaar. zodoende mijn vraag om een alternatief maar dat had ik voor jou reactie al netjes gekregen. mijn dank daarvoor.