Mijn site

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Joost Wouters

Mijn site

Bericht door Joost Wouters » vr sep 08 2006 2:16 pm

Beste forum en NCN leden,

ik heb pas een website op gezet (zo'n gratis ding) om mijn foto's te kunnen laten zien aan een ieder die wil. Nu ben ik wat gevorderd met de site en zou ik graag wat kritiek of positieve reacties hebben op mijn site. Onder tussen staan overal wel foto's bij. Ik zou 't fijn vinden als ik wat feedback krijg over foto's en over de site!

Bij voorbaad dank en veel kijk plezier (hopelijk haha)

Ciao,

Joost Wouters

Klik op mijn link of op 't huisje met www! ;)

vanson

Bericht door vanson » vr sep 08 2006 4:34 pm

Hallo Joost,

ik had je site al eerder bekeken en toen viel me ook al op dat het idee van die twee halve portretten verschrikkelijk origineel is. Beide 'halve portretten' vind ik erg geslaagd.

wat betreft de lay-out van je website, ieders smaak is verschillend en ieders opvatting van wat functioneel is ook anders. Als ik een website bezoek en alles wordt snel geladen, en er is geen irritante muziek of openspringende vensters, dan ben ik al heel snel blij.

ofwel: ziet er veelbelovend uit, zeker wat betreft je fotowerk met name de portretten.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » vr sep 08 2006 4:49 pm

Dank je! :oops:

alfa156

Bericht door alfa156 » vr sep 08 2006 5:47 pm

Ziet er rustig en overzichtelijk uit en idd zonder irritante popups en muziekjes. De layout is natuurlijk persoonlijk. Ik wil binnenkort ook een site opzetten. Ik heb me eerst maar eens geregistreerd met een domeinnaam :). Daarna kan ik ook het net op met een eigen site.

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » vr sep 08 2006 11:45 pm

Ik vind de site er wat rommelig eruit zien in Firefox, vooral omdat het menu dan niet goed zichtbaar is (buiten een vertikale, ook een horizontale schuifbalk).
Tip download een paar browsers (naast een oudere versie van internet explorer, ook firefox en bijvoorbeeld opera) en zorg ervoor dat de site er in iedere browser goed genoeg uitziet, tot een resolutie van bijvoorbeeld 1024/768 pixels. Als het even kan, mag de site er ook nog goed uitzien bij 800/600 pixels, maar die resolutie wordt nog maar wienig gebruikt.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za sep 09 2006 9:35 am

roel schreef:Ik vind de site er wat rommelig eruit zien in Firefox, vooral omdat het menu dan niet goed zichtbaar is (buiten een vertikale, ook een horizontale schuifbalk).
Tip download een paar browsers (naast een oudere versie van internet explorer, ook firefox en bijvoorbeeld opera) en zorg ervoor dat de site er in iedere browser goed genoeg uitziet, tot een resolutie van bijvoorbeeld 1024/768 pixels. Als het even kan, mag de site er ook nog goed uitzien bij 800/600 pixels, maar die resolutie wordt nog maar wienig gebruikt.
Het is zo'n gratis ding en ik heb d'r totaal geen verstand van ;) De opmaak is makkelijk te doen (in 'n soort Word) Kan weinig programeren..

Maar hoe bedoel je rommelig?

roel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door roel » za sep 09 2006 6:40 pm

Met rommelig bedoel ik dat je verschillende lettertypes gebruikt met verschillende kleuren en grootte en dat het menu er lelijk op staat.
Op veel plekken op het internet staat goede en korte uitleg over het maken van een site. Goed om te bestuderen als je jouw site wilt uitbreiden. En... het goed kunnen gebruiken van internet als presentatiemiddel lijkt me toch een belangrijk iets, voor een (aankomend) fotograaf... ;-)

Zo zie ik jouw site (natuurlijk wel top dat je op de openingspagina hebt staan dat je lid bent van de Nikon club!):

Afbeelding

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Onno » zo sep 10 2006 10:13 pm

Het menu dat je gebruikt (waarschijnlijk ergens gevonden) is niet netjes gemaakt. Waarschijnlijk werkt deze alleen goed in Internet Explorer.
Let erop dat bij je keuze voor componenten dat deze op zodanige wijze zijn gemaakt dat deze in alle browsers goed werken. Als de programmeur zich aan de standaarden houdt is dat meestal ook zo.

Klein tipje, als je je site naast Firefox, Opera en Internet Explorer ook in combinatie met Safari wilt proberen en je hebt geen Mac dan kan dat hier: http://www.danvine.com/icapture/

vanson

Bericht door vanson » zo sep 10 2006 11:01 pm

onno schreef: Klein tipje, als je je site naast Firefox, Opera en Internet Explorer ook in combinatie met Safari wilt proberen en je hebt geen Mac dan kan dat hier: http://www.danvine.com/icapture/
laat elke Bob de Websitebouwer daar a.u.b naar kijken, ik heb er genoeg van om IE op mijn mac te moeten hebben omdat niet elke site goed toont in Safari...
:twisted:

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di sep 12 2006 10:37 am

Wat kost het in totaal ongeveer om fatsoenlijk een website te (laten) maken met een eigen domein-naam?!?! Want dit is gewoon een eigen probeersel van zo'n gratis ding...

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, ben nu heel want aan het lezen en aan het leren :)

Ciao!

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di sep 12 2006 10:38 am

roel schreef: (natuurlijk wel top dat je op de openingspagina hebt staan dat je lid bent van de Nikon club!):
Is ook meteen een linkje ;)

vanson

Bericht door vanson » di sep 12 2006 12:10 pm

Joost Wouters schreef:Wat kost het in totaal ongeveer om fatsoenlijk een website te (laten) maken met een eigen domein-naam?!?! Want dit is gewoon een eigen probeersel van zo'n gratis ding...

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, ben nu heel want aan het lezen en aan het leren :)
verschillende Websitebouwers zullen verschillende prijzen opgeven. Ik heb destijds offertes gekregen van 1100 tot 5000 euro, voor bijna dezelfde website, met dezelfde wensen en dezelfde ingebouwde functionaliteit. Uiteindelijk ben ik in zee gegaan met een heel goed grafisch ontwerper (en goed muzikant, dat bleek later), nog niet al te lang van de aKademie af, bleek een gouden greep, omdat hij mij kon begrijpen, wij hem, en het ons het gewenste resultaat opleverde.

zie ook:
http://www.baldadig.nl
voor de grafische kant
en:
http://www.elpinoandthevolunteers.com voor de muziek

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”