Hallo mensen,
Ik ben aan een nieuwe printer toe en wil een exemplaar kopen dat ook goed foto's print. Op zich denk ik dat tot A4 formaat voldoende zal zijn, de doodenkele keer dat ik een print op een groter formaat wil maken kan ik wel uitbesteden... Mogelijkheden om te scannen en kopiëren zijn handig maar geen must.
Wat zou jullie advies zijn?
Alvast bedankt voor de reactie!
Groetjes,
Erik B.
Welke fotoprinter zou je aanraden?
- One-Oh-Four
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Welke fotoprinter zou je aanraden?
Nikon D500, D800, D7000, D7200, Nikkors AF-S DX 16-80 f/2.8-4, AF-S 14-24 f/2.8, AF-S 24-70 f/2.8, AF-S 70-200 f/2.8 VR II, AF-S 80-400 f/4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 Macro, Nikon SB-700
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Welke fotoprinter zou je aanraden?
Hoi Eric.
Weliswaar een A3+ printer zonder scan functie etc., dus een pure fotoprinter, maar dan komt er wel een foto uit waar je U tegen zegt.
Epson SC-P 600
Nog steeds blij mee.
Groet Willem.
Weliswaar een A3+ printer zonder scan functie etc., dus een pure fotoprinter, maar dan komt er wel een foto uit waar je U tegen zegt.
Epson SC-P 600
Nog steeds blij mee.
Groet Willem.
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Er zijn best goede printers te koop voor niet al te veel met scanfunctie. Het voornaamste is dat je tijd moet investeren in hoe de printer goed aan te sturen zodat eruit komt wat je voor ogen hebt.
Ik werk zelf louter met Epson maar Canon en HP maken evengoed prima printers. Wel is het zo dat als je de software eenmaal goed begrijpt en onder de knie hebt, je vaker teruggrijpt op hetzelfde merk bij een vervolgaankoop.
Wat een leuke ontwikkeling is, is dat de fabrikanten tegenwoordig printers leveren waarvan je de inkt zelf kunt bijvullen. Op die manier ben je af van de aankoop van (relatief) dure cartridges of soms slechte aftermarkt namaak. De Epson Ecotank serie is daar een voorbeeld van.
Ik werk zelf louter met Epson maar Canon en HP maken evengoed prima printers. Wel is het zo dat als je de software eenmaal goed begrijpt en onder de knie hebt, je vaker teruggrijpt op hetzelfde merk bij een vervolgaankoop.
Wat een leuke ontwikkeling is, is dat de fabrikanten tegenwoordig printers leveren waarvan je de inkt zelf kunt bijvullen. Op die manier ben je af van de aankoop van (relatief) dure cartridges of soms slechte aftermarkt namaak. De Epson Ecotank serie is daar een voorbeeld van.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Forumlid
voor huis tuin en keuken gebruik zijn alle printers wel goed.
Gebruik nu een Canon MG6500 deze ook aangesloten op wifi dus vanaf elke toestel te gebruiken.
verder kun je scannen en kopieën maken.
De enige foto's die wij nu afdrukken op fotopapier zijn 10x15 en dan alleen voor pasfoto's de rest is gewoon documenten, scannen en kopieën maken is makkelijk en gaat snel
Dacht dat of de tros of de vara eens een onderzoek naar printers en inkt verbruik hebben gedaan.
Die ik nu gebruik lust wel wat inkt. gebruik alleen originele inktpatronen.
Heb ook nog een Epson photo printer deze geijkt met color munki dus beeldscherm en printer maar ook hier het kost je handen vol geld aan inktpatronen.
Gebruik nu een Canon MG6500 deze ook aangesloten op wifi dus vanaf elke toestel te gebruiken.
verder kun je scannen en kopieën maken.
De enige foto's die wij nu afdrukken op fotopapier zijn 10x15 en dan alleen voor pasfoto's de rest is gewoon documenten, scannen en kopieën maken is makkelijk en gaat snel
Dacht dat of de tros of de vara eens een onderzoek naar printers en inkt verbruik hebben gedaan.
Die ik nu gebruik lust wel wat inkt. gebruik alleen originele inktpatronen.
Heb ook nog een Epson photo printer deze geijkt met color munki dus beeldscherm en printer maar ook hier het kost je handen vol geld aan inktpatronen.
- JurjenF
- Forumlid
Heb sinds (heel) kort een Canon IP8750 A3+. Heb al wel een A4-tje geprint in kleur en zw/w en ziet er strak uit. Veel printer voor weinig. Nu nog even uitzoeken welk papier het mooist uitpakt (zal wel Canon worden denk ik). Voordeel dat er ook XL patronen kunnen worden ingezet. En er zit wifi in.
Vooruit is niet altijd rechtdoor
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
- drumsix
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Erik,
Inmiddels een jaar de A3 epson xp-950 in bezit. Erg over tevreden. Goede afdrukken op A3 en geweldige scan functie.
Bas
Inmiddels een jaar de A3 epson xp-950 in bezit. Erg over tevreden. Goede afdrukken op A3 en geweldige scan functie.
Bas