Als bioloog natuurlijk sowieso supertof.
Gelijk een goede gelegenheid om de D750 goed uit te proberen bij weinig licht, en holy shit! Fantastisch. ISO 12800 zou ik zonder na te denken voor professioneel werk gebruiken. Autofocus bevalt ook érg goed, de camera focussed op dingen die ik in de zoeker al niet meer kan zien. Veel van de volgende foto's met een ISO-waarde tussen de 5000 en 12800 gemaakt... ik zie geen storende ruis.

Nadelen zijn toch wel de beperkte spreiding van de AF-punten, daar heb ik me regelmatig aan gestoord. De layout van de knoppen bevalt me uiteindelijk redelijk, het enige wat ik echt mis is dat ik niet met de function knop kan spotmeten, en met AE button de belichting kan vasthouden, aangezien die knop nu gereserveerd is voor scherpstellen. Het veranderen van de ISO waarde heb ik gemapped op de video-opname knop naast de ontspanknop. De body is verder heerlijk klein en licht, en dat bevalt eigenlijk ontzettend goed.
Gebruikte lenzen zijn een 50 en 85mm.
Het zijn vergeleken met wat ik normaal doe maar kiekjes, maar ik vond het leuk om te laten zien:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.