Titanic Beach Resort (Mei 2016)

Plaats reactie
Maidanezu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Titanic Beach Resort (Mei 2016)

Bericht door Maidanezu » zo mei 22 2016 10:51 am

Rond middernacht heb ik deze foto's genomen van het hotel.

Wat vinden jullie er van?

Afbeelding

Afbeelding

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Titanic Beach Resort (Mei 2016)

Bericht door Frankie » zo mei 22 2016 2:54 pm

Mooi onderwerp en het blauw doet het goed icm. Het oranjegeel. De composities mogen wat sterker wat mij betreft.

Maidanezu
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Maidanezu » zo mei 22 2016 3:21 pm

Frankie schreef:Mooi onderwerp en het blauw doet het goed icm. Het oranjegeel. De composities mogen wat sterker wat mij betreft.
Hoe zou jij het doen? Dan kan ik mijn compositie verbeteren:)

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo mei 22 2016 8:41 pm

Daar was ik al bang voor :lol:
Dat is lastig te zeggen en afhankelijk van de situatie ter plekke, de onderwerpen die samen de mogelijkheden bieden om tot een mooi geheel in je foto te komen.
Maar om n.a.v. je foto's wat te benoemen: op de eerste foto is sprake van een groot vlak linksonder terwijl de bovenkant van het hotel dicht tegen de rand van de foto zit (meer groothoek). Niet zo mooi in balans wat mij betreft. Je zou de ronding van de badrand bijvoorbeeld wat meer kunnen gebruiken om een mooi kader te vormen. Je tweede foto is wat rommelig waarbij ik me afvraag wat is het hoofdonderwerp. De reling op de voorgrond pakt de meeste aandacht maar ik mis de balans met de onderwerpen in de achtergrond.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mei 22 2016 9:38 pm

Frankie heeft al goede opmerkingen en suggesties gegeven. Ik zou ook zeker een staande foto gemaakt vanuit het zwembad een kans gegeven hebben, dit om de hoogte en grootte van het "schip" te benadrukken.

LJ-Jochem
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door LJ-Jochem » ma mei 23 2016 10:28 am

Nog een aanvulling; probeer naar zogenaamde "inleidende lijnen" te zoeken zodat je oog op een natuurlijke wijze naar het hoofdonderwerp wordt getrokken. De regel van derde pas je al mooi toe :thumbup: Op de eerste foto zou je HDR techniek (het maken van de zelfde foto maar dan telkens met een andere belichtingstijd en deze achteraf samenvoegen in Lr) kunnen toepassen om zo het licht van de eetzaal en het bruggetje iets beter onder controle te krijgen.
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|

Plaats reactie

Terug naar “Avond- en nachtfotografie”