Peak Design Capture Pro

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Kiter
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Peak Design Capture Pro

Bericht door Kiter » wo jun 01 2016 10:21 am

Zijn er binnen dit forum mensen die de Peak Design Capture Pro gebruiken en hier wat meer over kunnen vertellen?

Het lijkt mij handig voor als we binnenkort op vakantie gaan. We hebben dan toch altijd wel een rugtas mee (echte Nederlanders met eigen eten en drinken :D ).
Mogelijke nadeel lijkt mij dat hij op 1 rugband vast zit dus aan 1 kant hangt en zit het wel prettig met zwaardere camera's (gewicht en steekt zo naar voren)
Camera die ik zal toepassen zal een D705 / 28-300 zijn.
Na de vakantie zou ik dan de click of wederom aan een rugtas of aan mijn riem (lijkt me minder handig als je een jas aan hebt) kunnen gebruiken

Of zou een strap a la fotospeed F4 een betere oplossing zijn

Graag jullie ervaring...... :thumbup:

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Peak Design Capture Pro

Bericht door Highlander » wo jun 01 2016 10:41 am

Ik en vele met mij zijn tevreden gebruiker van de Black rapid RS sport, maar het is allemaal heel persoonlijk.
Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Kiter
Forumlid
Forumlid

Bericht door Kiter » wo jun 01 2016 11:02 am

Denk dat de fotospeed F4 en de Blackrapid nagenoeg gelijk zijn. Maar die lock functie op de Fotospeed lijk mij handiger.
Het nadeel lijkt me dat hij constant naast je hangt en heb het gevoel dat je dan toch steeds je hand erbij houdt, zeker in drukkere omgevingen.

Om die reden lijkt mij de Capture Pro handig.

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ATOR » wo jun 01 2016 11:30 am

De Peak Design clip hangt al sinds introductie aan de schouderband van mijn rugzak en hij werkt prima. Ook met een D800E met 70-200mm. Vooral als ik op de mountainbike ben of wat steilere hellingen moet klauteren is het erg handig dat de camera strak tegen je lichaam vast zit. Ik gebruik hem meestal samen met één van hun camerabanden.

Maakt niet uit wat voor bevestiging je gebruikt, de camera hangt altijd aan één kant van je lichaam.

Frans
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans » wo jun 01 2016 7:46 pm

Ik heb de gewone capture clip. De pro versie had voor mij geen toegevoegde waarde.
Ik gebruik deze in combinatie met de slide lite tijdens wandelingen.
Een ideaal en veelzijdig systeem.

Kiter
Forumlid
Forumlid

Bericht door Kiter » do jun 02 2016 9:32 pm

Dus tot zoverre gebruiken Peak capture gebruikers hiernaast altijd nog een losse strap. :-(

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » do jun 02 2016 9:54 pm

Kiter schreef:Dus tot zoverre gebruiken Peak capture gebruikers hiernaast altijd nog een losse strap. :-(
Ieder zijn keuze maar helemaal geen soort van hengsel aan je camera is vragen om schade als je het mij vraagt... Als je net even per ongeluk een duw krijgt, half struikelt, de capture pro niet goed inklikt, etc. Het ligt allemaal zo op de grond...
Fin.

Jester
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jester » do jun 02 2016 11:05 pm

Ik heb een Carry Speed gehad (beviel op zich goed), maar heb nu een Spider Pro. Een ideaal systeen kan ik zeggen: geen gewicht meer aan je nek / schouders, maar aan een zeer stevige riem en geklikt in een RVS beugel. Een soort holster-systeem, zeg maar, dus alle gewicht op je heupen. Er bestaan versies voor 1 of 2 body's. Enige nadeel tov een strap is dat je er ook een polsband oid bij moet gebruiken, anders ligt je dure spul binnen de kortste keren op het asfalt of op de stoeptegels. Ik gebruik hem samen met mijn D7000+grip / 70-200.

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...

Kiter
Forumlid
Forumlid

Bericht door Kiter » vr jun 03 2016 5:04 pm

Camera op de heup lijkt me juist niet lekker lopen.
Krijg toch het gevoel dat ik in ieder geval voor de vakantie (waar we veel zullen lopen en ik met rugtas loop) eerst voor de Peak Capture Pro (met een polsband) ga.
Mogelijk daarna nog eens kijk voor een schouder strap a la Blackrapid of Fotospeed.
De Peak Capture lijkt me bv niet handig voor op de heup als je bv een jas aan hebt.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en mochten jullie nog meer tips hebben ......

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”