huidige beeld op lcd

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
saf4

huidige beeld op lcd

Bericht door saf4 » vr nov 30 2007 7:06 pm

Weet iemand of het mogelijk is om het beeld dat door de zoeker te zien is ook op het lcd scherm te laten zien, iets wat de meeste std. digitale camera's hebben bedoel ik dan?

mvg,
Saf4

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » vr nov 30 2007 7:10 pm

Nee, niet met onze generatie Spiegelreflexen.
het LCD-scherm is alleen om achteraf de gemaakte foto's terug te kijken en te beoordelen.
De nieuwste Nikons hebben zgn "live-view" en die kunnen dat vaak wel, net zoals de compact-camera's.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » vr nov 30 2007 7:18 pm

...en voor je het weet kun je ook filmpjes opnemen.....en telefoneren.....en agenda.....en iPod.....en....:D haha

GdP

Bericht door GdP » vr nov 30 2007 7:57 pm

Ik weet niet wat de bedoeling is, maar misschien is dit wat je zoekt.

http://www.nikon.nl/product/nl_NL/produ ... rview.html

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » vr nov 30 2007 8:43 pm

haha cool dingetje!

Lijkt me dat dat wel handig is in sommige situaties :D

mikemix

Bericht door mikemix » vr nov 30 2007 9:00 pm

Of een D300 met Liveview...

GdP

Bericht door GdP » vr nov 30 2007 9:00 pm

Dat is prachtig, zeker voor het fotograferen in een vrijwel onmogelijk standpunt. Zoals laag bij de grond.

Ik heb al wat keren in de modder gelegen voor een paar rottige paddestoelen.

GdP

Bericht door GdP » vr nov 30 2007 9:01 pm

mikemix schreef:Of een D300 met Liveview...
Dan kan een spiegel wel eens handig zijn. :)

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr nov 30 2007 9:25 pm

Uit: Nikon Catalogus

De Zigview is een digitale opzet hoekzoeker die laag bij de grond of fotograferen onder een hoek mogelijk maakt. Er zijn drie Nikon adapters (FM, F-801 en EM-maat) om de Zigview op je Nikon camera te zetten. Gezien het kleine 1,9 Inch beeld, verwacht ik niet dat je de scherpte kunt controleren. En bij macrowerk gebruik je geen autofocus. De prijs is ongeveer 165,= Euro.
Heb de Zigview in een winkel eens getest, het beeld is gewoonweg slecht en traag, je kan beter een hoekzoeker nemen.

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » vr nov 30 2007 10:06 pm

Er is ook een S2

Seculine Zigview S2, opvolger van de Zigview R, is heel speciaal vanwege het afneembare 2,5 inch LCD-scherm.
Deze kan losgemaakt worden van de viewfinder en volledig gedraaid en bewogen worden.
Hierdoor is de Zigview S2, die bevestigd moet worden aan de DSLR viewfinder,
ideaal voor foto’s die onder een lastige hoek of op een ongemakkelijke hoogte gemaakt moeten worden.
Dankzij de TV output kan de Digital Angle Finder de beelden direct op een tv- of computerscherm weergeven,
zodat de fotograaf helemaal niet aanwezig hoeft te zijn in dezelfde ruimte waar het apparaat is opgesteld.
De Zigview S2 beschikt tevens over een ingebouwde bewegingssensor.

Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr nov 30 2007 10:14 pm

mikemix schreef:Of een D300 met Liveview...
De D400 zal wel een klap/draaischerm met Liveview krijgen, zoals mijn Canon G2 uit 2003 :wink:

saf4

Bericht door saf4 » za dec 01 2007 4:41 pm

Bedankt voor de reacties, hetgeen ik bedoelde was inderdaad het liveview. De d300 vindt ik op dit moment te duur als ik zie wat ik te besteden heb, dus ik ga gewoon lekker verder spelen met m'n zoeker :)

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » za dec 01 2007 8:27 pm

Liveview is wel maar een noodoplossing. In principe gebruik je dat alleen als het niet anders kan.

dragon2

Bericht door dragon2 » za dec 01 2007 9:33 pm

Hans Braakhuis schreef:Uit: Nikon Catalogus

De Zigview is een digitale opzet hoekzoeker die laag bij de grond of fotograferen onder een hoek mogelijk maakt. Er zijn drie Nikon adapters (FM, F-801 en EM-maat) om de Zigview op je Nikon camera te zetten. Gezien het kleine 1,9 Inch beeld, verwacht ik niet dat je de scherpte kunt controleren. En bij macrowerk gebruik je geen autofocus. De prijs is ongeveer 165,= Euro.
Heb de Zigview in een winkel eens getest, het beeld is gewoonweg slecht en traag, je kan beter een hoekzoeker nemen.
Exact hetzelfde werd mij bij Konijn verteld.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”