SD kaarten problemen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
joostjeg
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

SD kaarten problemen

Bericht door joostjeg » do jun 09 2016 9:20 pm

Hallo allemaal,

een tijdje geleden heb ik nieuwe sd kaarten gekocht namelijk de http://www.kingston.com/en/flash/sd_cards/sda3

SDHC/SDXC UHS-I U3, op het internet had ik gelezen dat deze kaar het beste combinatie was met mijn beide body's (d7200 en d7000) echter heb ik ze via de camera geformatteerd vorige week tijdens vogel fotografie hadden beide kaarten (op beide body's) dat ze niet alle bestanden goed hebben geschreven (dus een aantal bestanden kapot) Ik schrijf beide file's op een kaart.

Echter bij mijn andere geheugenkaarten (diverse lexar, transcend en kingston kaarten) heb ik dit problem niet
Weet iemand wellicht een oplossing, de leverancier heb ik inmiddels ook gemailt maar ben ze natuurlijk liever niet kwijt.

nikonuser
Forumlid
Forumlid

Re: SD kaarten problemen

Bericht door nikonuser » wo jun 22 2016 10:41 pm

Over de D7000 kan ik kort zijn, in de handleiding ( blz. 319 ) wordt Kingston niet genoemd als ondersteund merk.
Dat Transcend en andere Kingston werken, kan te maken hebben met de groote in GB.

Succes en ik hoor graag hoe het een en ander verder ging.

Groet,

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: SD kaarten problemen

Bericht door ReneG » wo jun 22 2016 11:00 pm

Ik neem aan dat het originele kaartjes zijn, maar een waarschuwing, er zijn momenteel (vooral via internet) nep-kaartjes in omloop; die zijn branded als kingston en lexar en zijn bijna niet van echt te onderscheiden. Mochten ze niet in orde zijn, als de zaak betrouwbaar is zouden ze garantie moeten bieden, Kingston zelf doet misschien ook wel iets als je ze benadert (van Sandisk weet ik dat zeker, Kingston heeft misschien ook wel dergelijke service).
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”