Dom Dom Dom
Nikon D7000 en een Sigma 70-300. De AF focus doet het prima in U1 en U2, maar weigert te werken in PASM mode.
De 70-300 is een lens die ik zelden gebruik. Andere lenzen doen het altijd prima.
Nu gebruikte ik een keer de lens voor een probeersel.
Ik werk vrijwel altijd vanuit U1 / U2, maar om de belichting wat constanter te houden gebruikte ik nu M.
Maar de AF focus wilde helemaal niet werken. Tot op heden heb ik dit nooit gemerkt.
Maar goed deze lens gebruik ik vrijwel nooit en misschien nog nooit op M (of PASM) gebruikt omdat ik vrijwel altijd in U1 en U2 modus werk.
Maar zoals gezegd:
Dom Dom Dom
Op welke manier zou ik dom zijn geweest ?
Zie verder naar beneden op welke manier ik dom ben geweest.
Misschien helpt dit bericht in de toekomst iemand om dezelfde 'vergissing' te maken.
Vriendelijke groet,
Ben
Omdat ik het nu opmerkte bij de 70-300 dacht ik dat het daaraan lag. Andere lenzen deden het helemaal niet prima, maar dat was me nog niet opgevallen, ik was me aan het concentreren op deze lens.
Enige tijd geleden heb ik in Manual mode de camera ingesteld met de focus backbutton. Ja dan doet de AF het niet meer met de ontspanknop. Ik was even vergeten dat ik dat had gedaan. En omdat de laatste 'verandering' het gebruiken van een zelden gebruikte lens was kreeg die van mij de schuld. Zoals gezegd : Dom Dom Dom
AF Focus en Sigma 70 - 300 probleem.
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
AF Focus en Sigma 70 - 300 probleem.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: AF Focus en Sigma 70 - 300 probleem.
Ben, we maken allemaal regelmatig dit soort denkfoutjes - ik in ieder geval wel. Dus ga genieten van het weekend zou ik zeggen !

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Richard
- Serverbeheerder
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Bewijst maar één ding: dat we mens zijn 
In ieder geval bedankt voor het delen.

In ieder geval bedankt voor het delen.
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ben, heeft niemand je verteld dat je op het internet altijd met veel kabaal alles behalve jezelf de schuld geeft van foto's die niet lukken. Liefst met een dramatisch exit als:"Voor mij nooit meer een Nikon!" 

- Johan v. V.
- Clublid
Ben, zal ik je eens een geheimpje vertellen? Aan niemand doorvertellen ... velen gingen je voor in deze of een andere domme fout! Want we zijn allemaal wel eens (of beter: vaak) DOM DOM DOM!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.