photoshop en paint shop pro

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
joerig1970

photoshop en paint shop pro

Bericht door joerig1970 » za dec 01 2007 2:01 am

ik ben aan het twijfelen wat ik zou kopen, de photoshop elements 6.0 of de paintshop pro x2

kan iemand de voor of nadelen van de pakketten geven, om mijn keuze te vergemakkelijken

dit moet geen discussie worden van voor of tegenstanders van een product maar liefst een objectieve kijk

Macosx

Bericht door Macosx » za dec 01 2007 11:05 am

Ik zou zeker voor photoshop gaan 8)

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za dec 01 2007 11:14 am

Ik zou ook voor Photoshop gaan omdat dit het meest gebruikt word en profesioneler is wat betreft foto,s bewerken. Paintshoppro is ook een mooi programma maar het is het net niet wat betreft foto,s aanpassen.
Ik heb beide maar gebruik voor mijn foto,s altijd Photoshop.
NAS Buikpijn

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » za dec 01 2007 11:14 am

Tsja... objectief kan ik helaas niet zijn.
Ik gebruik zelf al een poos naar volle tevredenheid PSP en ben zeer te spreken over de X2 versie.

In testen lees ik vaak dat PSP wat traag is.
Persoonlijk hindert mij dat niet.

Tevens heb gebruik ik binnen PSP de insteekfilters van NiK Color Efex en PowerRetouche.

Voor de eerste omzetting van NEF naar JPEG ben ik zeer enthousiast over Capture NX.

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Vriendelijke groet,

Bram

Lothian
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Lothian » za dec 01 2007 11:23 am

Beide programma's proberen zou ik zeggen en daarna een keuze maken.
Afbeelding

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » za dec 01 2007 11:36 am

Let op dat je hier een "uitgeklede" instapversie van Photoshop vergelijkt met een compleet ander programma.
Dus wanneer iemand ervaringen heeft met "photoshop" moet je even nagaan of de volledige versie bedoelen of Elements.
Ik heb geen ervaring met Photshop Elements, maar het prijsverschil moet ergens zitten.
Elements wordt vaak cadeau gedaan bij aanschaf van een printer of scanner of camera.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

joerig1970

Bericht door joerig1970 » zo dec 02 2007 12:46 am

Jaap Driest schreef: "uitgeklede" instapversie van Photoshop
Dit blijkt voldoende te zijn voor de gemiddelde amateurfotograaf heb ik horen zeggen.

dus als ik het goed begrijp is er geen wezelijk verschil enkel een verschil in smaak en voorkeur

joerig1970

Bericht door joerig1970 » wo dec 05 2007 4:03 am

denk dat ik maar voor de photoshop 6.0 elements ga

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo dec 05 2007 4:27 am

Photoshop elements is helemaal niets mis mee en zeker niet als je helemaal nog geen ervaring met photoshoppen hebt.
Ik heb zelf elements 4 en de mogelijkheden die dat programma bied overstijgt ruimschoots de kennis van de gemiddelde photoshopper naar mijn bescheiden mening, de mijne in ieder geval.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Lady Ninabeer

Bericht door Lady Ninabeer » vr dec 07 2007 10:01 pm

ik gebruik beide. Voor het betere "braswerk" sinds kort cs3 en voor snelle handigheidjes psp X2
voor beide programma's valt wat te zeggen. ik zou zeggen voor ca 100 euri heb je een mooi programma psp X2 waar je van alles mee kunt doen net als in photoshop. overstappen naar photoshop kun je altijd nog doen als je echt bedreven wordt in het bewerken. en psp X2 ziet er prima uit en werk magnefiek.
succes met een keuze maken

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”