Les Truttes op Parkpop Mechelen

Plaats reactie
kawaracer
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Les Truttes op Parkpop Mechelen

Bericht door kawaracer » za jul 02 2016 10:24 am

De zomer is nu echt begonnen, in Mechelen betekend dat weer elke week parkpop. Dit jaar mochten Les Truttes openen.
Graag wat feedback?
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Les Truttes zijn een coverband die eigenlijk een grote live mash-up brengen Wat voor erg veel ambiance zorgt.

kawaracer
Forumlid
Forumlid

Re: Les Truttes op Parkpop Mechelen

Bericht door kawaracer » di jul 05 2016 9:51 pm

Deze lokken weinig reacties uit, toch bedankt voor het kijken

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo jul 06 2016 8:12 pm

Fijn licht op de tweede, mooie plaat. Heb je bewust zo ruim gekaderd om de spot in het beeld te krijgen ?
Alle drie de foto´s zijn behoorlijk soft (weinig contrast en ogen niet superscherp), Is dat bewust ?

kawaracer
Forumlid
Forumlid

Bericht door kawaracer » wo jul 06 2016 8:49 pm

De 2de is inderdaad zo gekaderd voor de spot, ik vond dat die wel wat bijbrengt aan het beeld.
Met de contrasten zit ik wat in de knoei, ik heb mijn scherm gekalibreerd met een spider 5 en sinds krijg ik rekening houdend met het histogram de contrasten niet goed, zwart witten worden te grijs, ik denk dat ik die kalibratie ga terug schroeven. De meeste foto's zijn ook wel scherp maar verkleind en op flickr gezet komen ze er niet zo scherp meer uit, ik zal dit ook nog eens moeten uitzoeken.

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo jul 06 2016 8:59 pm

Ah, het viel me ook al op in een ander draadje van je. Hopelijk lukt het je om dit op te lossen.

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » wo jul 06 2016 9:43 pm

kawaracer schreef:Deze lokken weinig reacties uit, toch bedankt voor het kijken
Ben altijd benieuwd met welke intentie jij je beelden plaatst. Eigenlijk is mijn kritiek altijd dezelfde, een aantal punten daarvan haalt Frankie al aan. Maar je 'weerwoord' is altijd dat je je nabewerking nog niet op orde hebt en nu dat je scherm een probleem geeft. Dat is verder prima maar dan blijft er voor ons natuurlijk weinig te beoordelen over... Het softe is sowieso raar omdat jouw sluitertijden ruim voldoende zijn, dat zou ik dus zoeken in een materiaal probleem of een probleem in je processing achteraf.

Verder vind ik in het algemeen jouw platen namelijk vrij standaard en saai. Dat kan een verschil in stijl zijn, dus is niet perse goed of fout, maar het trekt mij nauwelijks op deze manier. Concertfotografie biedt vaak talloze creatieve mogelijkheden, alleen met de 80-200mm fotograferen toont niet echt aan dat je op zoek bent naar die mogelijkheden en afwisseling. Dat zie ik ook niet terug in je platen.

Ik vind de tweede overigens niet zo sterk omdat de spot vooral haar hand verlicht en niet haar hoofd of beter, haar hele sillouette. Nu wordt mijn aandacht getrokken door de arm en dat lijkt me niet de bedoeling bij deze foto. Daar kun je in nabewerking nog wel op sturen, maar daarbij is jouw eerste prioriteit om je scherpte en contrasten op orde te krijgen :wink:
Fin.

kawaracer
Forumlid
Forumlid

Bericht door kawaracer » do jul 07 2016 8:04 am

wel ik plaats foto's om feedback te krijgen en door hier te plaatsen merk ik dat er inderdaad problemen zijn waar ik nog geen oplossing voor heb, waar ik de oorzaak nog niet van ken.
Het kalibreren van mijn scherm is een van de zaken die ik als oplossing heb geprobeerd, maar dat heeft mijn probleem eigenlijk vergroot. Vroeger werkte ik enkel in CS5 en daar had ik wel scherpe en contrastrijke beelden (vb https://www.flickr.com/photos/kawaracer ... 1605257748 ) maar sinds ik met lightroom ben gaan werken is dat minder hoewel ik eigenlijk de zelfde bewerkingen doe.

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » do jul 07 2016 8:13 am

kawaracer schreef:wel ik plaats foto's om feedback te krijgen en door hier te plaatsen merk ik dat er inderdaad problemen zijn waar ik nog geen oplossing voor heb
Als je komt om te leren dan zit het forum vol met mensen die graag willen helpen :thumbup:
maar sinds ik met lightroom ben gaan werken is dat minder hoewel ik eigenlijk de zelfde bewerkingen doe.
Stuur anders de RAW bestanden van de platen uit dit topic (en eventueel de bewerkingen die je hebt gedaan) even dan kan ik ernaar kijken voor je (stuur maar even een PB als je interesse hebt).
Fin.

Plaats reactie

Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”