Hi,
Voor het bewerken van video's die ik met mijn Nikon D5200 heb gemaakt heb ik altijd iMovie gebruikt. Alleen sinds kort werkt het niet meer. Ik hoop echt dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn, want ik heb (voor mijn gevoel) alles al geprobeerd.
Het lukt mij wel om de video-bestand te uploaded, het maakt het uit of ik het via iPhoto, direct in iMovie of via ViewNX doe. Ik zie de bestanden in iMovie. Ik kan een nieuwe Film aanmaken. Maar zodra ik een (deel van het) bestand wil verplaatsen naar de timeline van die film/project dan crasht de iMovie. Elke keer weer. Aanmaken van een nieuw project helpt niet.
Ik had als tip gekregen dat de nieuwe iOS variant (el captain) de boosdoener kan zijn ivm te zwaar etc. Ik heb mijn MacBook met nieuwe werkgeheugen en opslag versterk, alles opnieuw geïnstalleerd. Niks lijkt te helpen. Hij blijft crashen. Ik heb dus het vermoeden dat het aan de bestanden van mijn camera ligt... Help!
iMovie crasht bij het verslepen van Nikon-bestanden
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: iMovie crasht bij het verslepen van Nikon-bestanden
Probeer het eens bij iemand anders met imovie, gebeurd daar hetzelfde dan ligt het idd aan de bestanden.