@ JurjenF: dank voor je reactie. Ik heb eigenlijk ook niet het idee dat ik (fotografisch) veel ga missen.
@ Iedereen: ik zal over enkele weken wat foto's posten.
Sigma 150 - 600 Sports icm Nikon TC 14II
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Sigma 150 - 600 Sports icm Nikon TC 14II
Groet,
Michel.
Michel.
- evelakes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Misschien even langs gaan het service center biedt genoeg mogelijkheden om misschien ter plekke even uit te proberen.Olliepippie schreef:Bedankt voor de vele reacties!
Mijn body is een D4 dus hoge ISO's om redelijke sluitertijden te halen zal wel lukken.
De AF gaat in ieder geval goed tot f8, dan zal f9 ook nog wel lukken.
Mijn vorige 600 mm combi was een 300mm f2.8 VRII met TC's (TC14II, TC17II en TC20III) alleen qua flexibiliteit niet geweldig. Gebruikte deze combi voor sport (hockey) zonder TC's. Plaatjes natuurlijk geweldig maar als de actie dichtbij komt kun je weinig meer behalve close ups maken en als het ver weg is (lengteas van het veld) flink croppen om nog een plaatje "te maken". De Sigma is veel flexibeler en qua scherpte heb ik niet veel ingeleverd. Qua bokeh dan weer wel....
Op 600 mm (300 f2.8 met TC20III) vindt ik de Sigma zelfs een tandje scherper op 600mm.
Binnenkort op vakantie naar Tanzania, Serengeti, Tarangire en Ngoro goro krater dus dat wordt smullen. Bedacht alleen dat ik misschien nog wat extra mm's nodig ga hebben dus vandaar de TC vraag.
Zal binnenkort eens met Sigma bellen om te vernemen wat hun ervaringen zijn met Sigma TC's op Nikkors. De TC 2001 van Sigma gaat het zowiezo niet worden vanwege het te kleine diafragma van de 150 - 600 maar als de Sigma TC1401 ook werkt op Nikkors ga ik de Nikon TC en de Sigma TC eens side by side vergelijken op mijn 70-200 f2.8 VRII. Misschien dat de Nikon TC dan het veld ruimt mits de Sigma op beiden werkt en even goed presteert!
Ik hou jullie op de hoogte en de foto's volgen over een paar weken!
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes" onclick="window.open(this.href);return false;
https://500px.com/evelakes" onclick="window.open(this.href);return false;
In ieder geval veel plezier gewenst, met of zonder TC. Serengeti en Ngoro Ngoro krater zal een hele ervaring worden.