De reden dat ik meestal geen kritiek plaats is omdat ik foto's vergelijk met die van de top van de wereld. Die mensen zijn er dag in dag uit mee bezig dus om dan als amateur langs die lat gelegd te worden kan wat ontmoedigend zijn. Maar hé, je vroeg er om
- Dit zijn de standaard shots die je ziet als iemand zijn/haar auto te koop zet. Je had er zo 20 kunnen maken: voor- en achterkant, dashboard vanaf bestuurder. Na die 20 clichés had je kunnen gaan zoeken naar echt mooie shots die karakteristiek voor de 911 zijn.
- Je laat teveel zien op een foto. Als je op foto 5 de targa rolbeugel wilt laten zien dan hoeft daar geen stuur, halve binnenspiegel, deurklink en half garageraam bij, dat maakt het onderwerp zwakker. De 911 heeft flink wat karakteristieke onderdelen die prachtige foto's kunnen opleveren. De koplamp met knipperlicht en luchtinlaat, of het rooster op de motorkap, dat is instant 911. Het zijn die herkenbare delen die prachtige foto's op kunnen leveren.
- Afleidende dingen zou je weg mogen werken: de nummerplaat met duc-tape, de halfopen garagedeur met camera en lamp, de plant die de lijn van de auto snijdt, storende reflecties, etc.
- Er lijkt nogal wat vervorming in je foto's te zitten, omdat je nogal dichtbij staat en misschien ook van de lens.
- Het zijn verder de kleine dingen, bij de foto 3 van de zijkant sta je er b.v. scheef voor.
Je gaat meteen met excuses strooien en dat is begrijpelijk maar je kunt altijd prachtige foto's maken binnen beperkingen, alleen niet altijd de foto's die je wilt. Je moet er wel meer tijd in steken om voorbij de clichés te gaan en de auto echt goed te bekijken.