Na mijn vraag over statieven en koppen komt hier de volgende.
Ik ben eruit qua camera, het wordt een Nikon D5300. Het statief wordt een monopod met een Sirui L-10 Monopod Tilt Head.
Maar, vermits ik een een rolstoel of een minder validen scooter zit zal mijn kamera hoger staan dan mijn hoofd. Dus zoek ik nu een middel om vanaop afstand de camera te bedienen met een vieuw op een scherm, vb. een tablet. Het draaibaar scherm op de camera zal mij geen goed beeld geven, wegens te hoog en te ver verwijderd van mijn ogen.
Men raadt mij de WirelessMobileUtility Nikon Corporation aan.
Bij het lezen van de mogelijkheden kan ik inderdaad scherpstellen, op AF werken, maar ik kan maar één foto nemen met de knop op het scherm.
Ik doe nogal veel aan sportfotografie en daarvoor heb ik continue modus nodig. Met deze app blijkt dat niet mogelijk.
Kennen jullie anders systemen die mij wel toe laten van een scherm (op de schoot) de camera te bedienen voor scherpstelling, belichting en continue opnames te doen.
De foto's moeten niet naar de tablet, maar moeten op de camera sd blijven, want ik fotografeer in RAW. DE tablet zou vlug overbelast zijn vrees ik.
Bedankt voor alle hulp bij het statief. Ik hoop dat hierop ook goeie reacties komen.
Vriendelijke groeten,
Phavi.