Productfoto's schieten
Men verwacht wel eens dat de verkoper van cameraspullen ook verstand van fotograferen heeft, maar in de praktijk is dit bijna nooit het geval.
Je leert fotograferen, en met name produktfotograferen in de praktijk met vallen en opstaan of door gewoonweg goed te kijken hoe een ander dit doet. Kijken in folders, ed.
Mijn tip voor jou is, ga een foto-opleiding volgen en leer zodoende de basis-begrippen kennen waaraan een goede opname moet voldoen.
Je leert fotograferen, en met name produktfotograferen in de praktijk met vallen en opstaan of door gewoonweg goed te kijken hoe een ander dit doet. Kijken in folders, ed.
Mijn tip voor jou is, ga een foto-opleiding volgen en leer zodoende de basis-begrippen kennen waaraan een goede opname moet voldoen.
Beste mensen,
Gelieve naar deze 3 foto's te kijken die ik even als testing op mijn eigen locatie had gemaakt, voordat ik naar me havenloods moet gaan om daar foto's te maken.
2 externe flitsers op 3-A TTL gezet + Body Flitser (ingesteld in mijn D80).

Instelling: ISO 100 1/125 f5.6 ( hier moet ik nog aan sleutelen) maar gelieve naar mijn basisopstelling te kijken en AUB opmerking als je iets verkeerds zie.
Gelieve naar deze 3 foto's te kijken die ik even als testing op mijn eigen locatie had gemaakt, voordat ik naar me havenloods moet gaan om daar foto's te maken.
2 externe flitsers op 3-A TTL gezet + Body Flitser (ingesteld in mijn D80).
Instelling: ISO 100 1/125 f5.6 ( hier moet ik nog aan sleutelen) maar gelieve naar mijn basisopstelling te kijken en AUB opmerking als je iets verkeerds zie.
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Foto's worden door het forum alleen herkend als de link eindigt op .jpg. In dit geval kan je beter de tag gebruiken. Dan wordt het een klikb ... 083140691/Kenji schreef:
Nou vraag je vanaf de start van de topic om onze mening, maar wat vind je er nou zelf van?Kenji schreef:Voor paar modellen heb ik geen Marketing foto's, daarom probeer ik het zelf. Natuurlijk zal ik iemand nog laten photoshoppen.
Deze foto heb ik met 1 bouwlamp gemaakt (gezien ik maar eentje zelf heb).
Kunnen jullie zien of de resultaat met bouwlamp wat beter is?
Het kan natuurlijk veel beter, gezien ik er zelf vroeger €€ had betaald aan aan fotostudio.
Nu merk ik inderdaad dat het toch niet 1-2-3 lukt, ook met bouwlampen niet.
Mischien toch investeren in 2 softboxen incl flitser en statief of gewoon toch aan een fotostudio laten doen.

**niet naar de vlekken kijken op de paneel. Dit is een sample monitor.
**gemaakt met maar 1 bouwlamp aan de linkerkant voor referentie > ISO 100 1/10 f4.5
Nu merk ik inderdaad dat het toch niet 1-2-3 lukt, ook met bouwlampen niet.
Mischien toch investeren in 2 softboxen incl flitser en statief of gewoon toch aan een fotostudio laten doen.

**niet naar de vlekken kijken op de paneel. Dit is een sample monitor.
**gemaakt met maar 1 bouwlamp aan de linkerkant voor referentie > ISO 100 1/10 f4.5
Laatst gewijzigd door Kenji op ma dec 03 2007 2:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: