Ik denk dat het de hanenkam of, zoals deze bloem netjes heet, de Celosia is (met dank aan één klas middelbare tuinbouwschool die ik zonder succes doorliep).
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
De eerste twee zijn inderdaad de celosia (cristata volgens mij). Ook wel de hanenkam, hersenbloem of wolbloem (Googles wijsheid ). Maar de laatste kan ik nergens vinden.
Dank Johan; dank zij jouw opmerking belandde de onbekende bloem via een collega bij een bekende van mijn collega die op een landbouwschool werkt. Het blijkt een Leucospermum (nutan) ook wel speldenkussen genaamd te zijn. Als je daar op googleled vind je behoorlijk veel soorten.
Dank voor jullie meedenken. Ik heb gelijk de titel van het draadje even aangepst.
Mooie macro's / detailopnames. Foto 3 heeft mijn voorkeur. Misschien nog een klein randje van de bovenkant af zodat het wat lege vlakje linksboven kleiner wordt? Prachtige kleuren en dynamiek. Doet een beetje aan ET denken...
Dank voor de reacties; ik heb nog eens naar de uitsnede gekeken. Op zich een goede suggestie om iets van de bovenkant af te halen. Gevolg wordt dan (het is al een crop) dat het rechtsonder te druk wordt en de verhoudingen in de foto niet prettig kijken.