Het geplande vakantietripje naar Rome was een mooie gelegenheid om de 105mm 1.4 goed uit te proberen. De 24-85 vakantiezoom ging mee voor reserve en de langere wandelingen. De 105mm + D750 met de Optech Utility Strap Sling is voor een wandeling op en rond het Forum Romanum prima, maar veel zwaarder moet het niet worden.
Voor de duidelijkheid: Ik was benieuwd naar de eerste resultaten. Dus maar even ongegeneerd los gegaan als een soort straatfotograaf. Vooral de toeristen met hun selfie stick waren een dankbaar object. Sommigen reageerden en die vertelde dat ik een lens uitprobeerde. Een aantal heb ik hun foto toegestuurd. Verder allerlei situaties uitgeprobeerd met verschillende achtergronden, schaduw, tegenlicht, volle zon en zacht licht aan de ingang van een kerk. Individuen, groepen, beelden, poppen en stadsgezichten.
Voor mij is in ieder geval duidelijk dat ik, naast het normale gebruik, dit objectief als superjoker kan inzetten bij moeizame journalistieke portretten (bar slecht licht en/of weinig tijd en/of moeizame medewerking) Je hebt dan weinig nodig voor een net plaatje.
Nogmaals de foto’s zijn verder zonder pretenties. Het ging mij vooral om een indruk van het objectief te krijgen. (uiteraard alles, op 1 na, op 1.4)
Hierbij een link, klik op de eerste foto en de rest met de pijltjestoets.
https://goo.gl/photos/Nwt5gNGLW3LK1u1k9