filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
JohanRimmelzwaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Bericht door JohanRimmelzwaan » ma sep 26 2016 3:05 pm

Per ongeluk heb ik met mijn D800, 2 mov filmpjes gewist. Filmpjes stonden (staan?) op een CF kaartje. Direct toen ik mijn stommiteit bemerkte het kaartje uit de camera gehaald.
Is er nog hoop de 2 filmpjes op een of andere manier weer terug te toveren? benieuwd naar de reacties. Johan R.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: filmpje op CF kaart per ongeluk gewist

Bericht door jantom » ma sep 26 2016 3:24 pm

jazeker, er zijn diverse programma's die de bestanden weer kunnen "terugtoveren".
Allereerst: zet het kaartje (schuifje) op LOCK. Misschien is dat op CF niet aanwezig :( (Weet dat eigenlijk wel zeker :) )

Nodige software:
Onder andere Rescue Pro kan daarvoor worden gebruikt maar er zijn ook andere (meestal gratis) programma's op internet te vinden.
Als je zo'n programma gaat gebruiken dan de resultaten op een harde schijf zetten (dus niet op het kaartje zelf).

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma sep 26 2016 5:41 pm

Google op: Recuva

Gratis, werkt goed, al vele bestanden mee gered. Mits je er niet iets nieuws overheen geschreven hebt natuurlijk, zeker bij (grote) videobestanden is de kans daarop groot. Als je de kaart direct na het wissen eruit hebt gehaald is de kans groot dat je ze terughaalt. Heb je nog wat foto's gemaakt dan kan het problematisch worden.
Spul waarmee je foto's maakt...

JohanRimmelzwaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door JohanRimmelzwaan » di sep 27 2016 9:44 am

Jantom en ReneG bedankt voor de snelle reactie, ik ga zo snel mogelijk een poging wagen.
Johan R.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”