Hallo Allemaal,
Afgelopen weekend was ik 's nachts foto's aan het maken met mijn D700, toen ik later de resultaten bekeek zag ik alleen dat er paarse strepen horizontaal over de foto's lopen. Op sommige foto's is het duidelijker dan op anderen..
Hier staan 2 voorbeeldfoto's: https://goo.gl/photos/p7W4qEz4VCdFnUMi6
De foto's zijn gemaakt met mijn D700, een Sigma 24-135mm.
De exif voor beide foto's is: 30 sec. f/9 en ISO 6400.
Heeft iemand enig idee wat deze strepen veroorzaakt en hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen?
Groetjes,
Wytze
Paarse Strepen Nikon D700
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Paarse Strepen Nikon D700
MInder hoge iso gebruiken. DIt is typisch gedrag van een sensor bij een (ernstig) onderbelichte foto op de limieten van zijn ISO bereik. Dat wordt nog duidelijker als je in nabewerking de belichting gaat ophogen.
Fin.
- Richard
- Serverbeheerder
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Oculair afgesloten? Zie ook http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=60712
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bedankt voor de reacties! Op de eerstvolgende heldere nacht zal ik het opnieuw gaan proberen, met lagere ISO en het oculair afgesloten (dat had ik ditmaal helaas ook niet gedaan..)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Oculair afsluiten is altijd verstandig bij lange sluitertijden maar geeft 1 enkele paarse streep in je beeld.
Meerdere strepen zoals on jouw foto's is typerend voor iso ruis. Diafragma helemaal open zetten en ISO aanpassen.
Meerdere strepen zoals on jouw foto's is typerend voor iso ruis. Diafragma helemaal open zetten en ISO aanpassen.
Fin.