Foto opdrachten
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Foto opdrachten
Begonnen met een foto cursus en gisteren les 2 gehad.
Nu heb ik 2 opdrachten mee gekregen.
Foto 1 moet een abstracte foto zijn. Een nogal ruim begrip en ik heb voor mezelf nog niet helemaal duidelijk wat nou echt abstract is. Maar zoals ik het zie is het een lijnenspel waarbij je niet meteen duidelijk hebt wat het is. Dus je focust je op een klein gedeelte van onderwerp.
Fot 2 moet een foto zijn wat erotisch is voor jou. Dit is echt ver uit mijn comfort zone. Ik kan wel een foto maken van mijn vriendin, maar om die nou naar hem te sturen zie ik niet bepaald zitten, want ik hem amper. Ik zat meer te denken aan een glas bubbels met een aardbei/kers erin en een waxine kaarsje op de achtergrond. Iets anders is om een foto te maken van de nieuwe Alfa Romeo Giulia. Is te regelen via het werk maar of het nou perse erotisch is mwah.
Misschien iemand anders tips met dit onderwerp, zonder dat er echt naakt in voor komt?
Nu heb ik 2 opdrachten mee gekregen.
Foto 1 moet een abstracte foto zijn. Een nogal ruim begrip en ik heb voor mezelf nog niet helemaal duidelijk wat nou echt abstract is. Maar zoals ik het zie is het een lijnenspel waarbij je niet meteen duidelijk hebt wat het is. Dus je focust je op een klein gedeelte van onderwerp.
Fot 2 moet een foto zijn wat erotisch is voor jou. Dit is echt ver uit mijn comfort zone. Ik kan wel een foto maken van mijn vriendin, maar om die nou naar hem te sturen zie ik niet bepaald zitten, want ik hem amper. Ik zat meer te denken aan een glas bubbels met een aardbei/kers erin en een waxine kaarsje op de achtergrond. Iets anders is om een foto te maken van de nieuwe Alfa Romeo Giulia. Is te regelen via het werk maar of het nou perse erotisch is mwah.
Misschien iemand anders tips met dit onderwerp, zonder dat er echt naakt in voor komt?
D3300, Nikon 18-55mm f/3.5-5.6g vr af-s dx, Nikon af-s 35mm f/1.8g dx en Sigma 105mm f/2.8 ex dg macro
- Janvis
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Foto opdrachten
Erotisch is toch niet perse naakt? En vrouw met een verleidelijke blik in haar ogen vind ik veel erotischer dan een naakte vrouw op een platte manier gefotografeerd.
-
- Forumlid
Klopt erotisch is ook zeker niet alleen maar naakt. Maar me vriendin wil liever helemaal niet op de foto voor deze opdracht. Vandaar de vraag wat mensen nog meer onder erotisch vinden vallen.Janvis schreef:Erotisch is toch niet perse naakt? En vrouw met een verleidelijke blik in haar ogen vind ik veel erotischer dan een naakte vrouw op een platte manier gefotografeerd.
D3300, Nikon 18-55mm f/3.5-5.6g vr af-s dx, Nikon af-s 35mm f/1.8g dx en Sigma 105mm f/2.8 ex dg macro
- Janvis
- Forumlid
A oké, duidelijk. Heb eerlijk gezegd geen idee of de andere suggesties ook als erotisch kunnen worden bestempeld, kun je de cursus begeleider niet gewoon vragen hoe hij één en ander ziet?
- Nikkormaat
- Clublid
In de Victorianse tijd werd het tonen van enkels zo erotisch ervaren dat de poten van fauteuils en stoelen soms met guirlandes of stoffering aan het zicht werden onttrokken. Erotiek zit hem vaak meer in de suggestie dan in het tonen. Je kunt dus ook een voet in een schoen met naaldhak of een rug met hand en een afschuivend schouderbandje fotograferen. Heb je al gedacht aan werken met diffuse belichting aan 1 zijde en met verloop naar zware schaduw aan de ander kant?
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
-
- Clublid
- Contacteer:
Waarom doe je een cursus als je hier ideeen komt halen?
Dat bedoel ik niet vervelend. Maar technisch is fotografie vaak erg eenvoudig. Als iemand zegt wat en hoe je iets moet fotograferen dan is het, voor vrijwel iedereen, eenvoudig te doen. Juist het creatieve vlak is vaak het moeilijkste maar kun je juist ontwikkelen op een fotocursus. Zonde om juist dat facet over te slaan...
Dat bedoel ik niet vervelend. Maar technisch is fotografie vaak erg eenvoudig. Als iemand zegt wat en hoe je iets moet fotograferen dan is het, voor vrijwel iedereen, eenvoudig te doen. Juist het creatieve vlak is vaak het moeilijkste maar kun je juist ontwikkelen op een fotocursus. Zonde om juist dat facet over te slaan...
Fin.
-
- Forumlid
Dank voor de tip! Vooral met die naaldhak kan ik wel wat proberen. Met het licht zal ik nog wel wat gaan spelen.Nikkormaat schreef:In de Victorianse tijd werd het tonen van enkels zo erotisch ervaren dat de poten van fauteuils en stoelen soms met guirlandes of stoffering aan het zicht werden onttrokken. Erotiek zit hem vaak meer in de suggestie dan in het tonen. Je kunt dus ook een voet in een schoen met naaldhak of een rug met hand en een afschuivend schouderbandje fotograferen. Heb je al gedacht aan werken met diffuse belichting aan 1 zijde en met verloop naar zware schaduw aan de ander kant?
-
- Forumlid
Ik kwam het hier vragen omdat ik het ontzettend lastig vond om iets erotisch te bedenken. Had al gekeken op flickr oa. maar dan kom je zoveel schaars geklede dames tegen. Juist iets wat ik er totaal niet wil opzetten. Het is ook heel goed om je eigen invulling te geven aan iets, maar dit was voor mij uit de comfort zone nogal.djunclesam schreef:Waarom doe je een cursus als je hier ideeen komt halen?
- Nikkormaat
- Clublid
Vincent. Soms heeft iemand in het begin een zetje nodig om de flexibiliteit in het (ver)beeldend / fotografisch denken op gang te brengen.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
-
- Clublid
- Contacteer:
Duidelijkbennieeee schreef:Het is ook heel goed om je eigen invulling te geven aan iets, maar dit was voor mij uit de comfort zone nogal.

Fin.
- Janvis
- Forumlid
Ik kan me best voorstellen dat deze opdracht wel een beetje hulp of en zetje in een bepaalde richting kan gebruiken. Ben benieuwd wat het gaat worden 

- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het loont de moeite om tijd te investeren in de concept fase en geen hapklaar idee te gebruiken. De eerste ideeën zijn clichés, die neem je ter kennisgeving aan en gooi je weg. Daarna wordt het pas leuk en begint de verdieping met het zoeken naar iets wat persoonlijk is. Als je het concept in je achterhoofd houdt kun je je laten inspireren door alles wat je tegenkomt. Langzaam groeit het dan verder tot het moment waarop het iets is waar je helemaal blij van word. Dit is de kant van fotografie waardoor je een interessante foto's maakt die wat te zeggen hebben en waarmee je je kunt onderscheiden.
De leukste ideeën kom je tegen op de plekken waar je ze het minst verwacht. Bij de groenteboer bijvoorbeeld

Pepper no. 30 van Edward Weston
De leukste ideeën kom je tegen op de plekken waar je ze het minst verwacht. Bij de groenteboer bijvoorbeeld

Pepper no. 30 van Edward Weston
-
- Forumlid
Wat een geweldige foto! Altijd blijven zoeken naar de onverwachtse dingen die opeens samen komen merk ik nu.
Vinden jullie dit soort dingen trouwens onder abstract vallen?
DSC_0298 by B Sijtsma, on Flickr
DSC_0295 by B Sijtsma, on Flickr
Want dan weet ik ongeveer wel waar ik op moet gaan letten
Vinden jullie dit soort dingen trouwens onder abstract vallen?

Want dan weet ik ongeveer wel waar ik op moet gaan letten
Laatst gewijzigd door Robert op za okt 01 2016 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
- Nikkormaat
- Clublid
Leuk bedacht, maar geen erotiek.
Let op de kadering. Door het latje in de 1e foto, is te zien dat het om een soort mandje gaat. Als je bij opname iets meer naar links gekaderd had, was er waarschijnlijk een wat vervreemdende opname ontstaan. Als je de foto's in zwart-wit veranderd, krijg je ook een heel andere vooral grafisch beleving. Wat is het onderwerp van die 2e foto?

-
- Forumlid
Foto 2 is een gedeelte van een vaas. Foto 1 is scherp gezien, daar kan ik morgen nog wel wat mee rotzooien om hem net iets anders te krijgen.
Laatst gewijzigd door Robert op za okt 01 2016 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.