Ik ben het fotograferen weer wat serieuzer aan het oppakken. Ik heb er een tijd niets mee gedaan nadat ik gestopt was met de opleiding maar vind het zonde om mijn camera in de kast te laten staan. Ik heb dus wat rondgevraagd en zal aanstaande donderdag voor het eerst iemand anders zijn hond op de foto gaan zetten. Er was veel vraag naar dus ik ben heel benieuwd. En ja, echt, een hond. Ook die zijn heel fotogeniek!
Ik zit dus nu wat dingen te bedenken... Natuurlijk is materiaal niet alles, maar toch vraag ik me af of jullie een favoriete lens hebben voor (outdoor) portretten waarvan je zegt: dit is 'm!
Op dit moment heb ik de Nikon D7000 en gebruik ik voor bijna alles de Nikon 50mm f/1.4G. Verder heb ik o.a. staan: Nikon 24-120mm, Nikon 300mm f/4.0 en een Sigma50-200mm f/3.5-4.5 APO (1984).
Ik vraag me toch af welke men hier het liefst gebruikt voor het maken van portretten. De 50mm is een uitstekend objectief maar ik vraag me toch af of er iets bestaat wat nog idealer is en wat jullie ervaringen zijn. Ik heb zelf interesse in een 70-200mm 2.8 maar dat laat mijn portemonnee natuurlijk weer niet toe...
Zoals ik jullie wel merken heb ik er de ballen verstand van en heb ik geen idee hoe ik shoots etc. moet aanpakken