Omdat ik 160 dollar toch wel aardig aan de prijs vind voor een experiment, weet iemand een alternatief voor zo'n superlaag tafelstatief waar ik m'n balhoofd op kan monteren?
https://www.kirkphoto.com/close-up-macr ... black.html

De vraag is altijd vooral hoeveel waarde je hecht aan een professionele afwerking. Sommige mensen vinden dat belangrijk. Ik heb van een stuk restmetaal en 4 rubberen voetjes van de bouwmarkt zelf een vloerplaat in elkaar gezet. Veel groter dan noodzakelijk maar daardoor kan het vrijwel niet stabieler. Enige uitdaging was de juiste maat schroef vinden voor onderin het balhoofd maar een goede ijzerwinkel of autogarage heeft vast wel eentje liggen die je voor een prikkie (of gratis) mee mag nemen.RichardBremer schreef: Omdat ik 160 dollar toch wel aardig aan de prijs vind voor een experiment, weet iemand een alternatief voor zo'n superlaag tafelstatief waar ik m'n balhoofd op kan monteren?
Voor 35 piek zou ik sowieso die uit de link van Jaap kiezen. Die kende ik nog nietRichardBremer schreef: @Vincent: mooie zelfbouw, ga ik zeker overwegen!
@jvdkooij: die basis bij die shop is zeker een nader kijkje waard, thx!
Een balhoofd of schommelkop zit met een 1/4 inch of 3/8 inch UNC schroef aan je statief vast.djunclesam schreef:De vraag is altijd vooral hoeveel waarde je hecht aan een professionele afwerking. Sommige mensen vinden dat belangrijk. Ik heb van een stuk restmetaal en 4 rubberen voetjes van de bouwmarkt zelf een vloerplaat in elkaar gezet. Veel groter dan noodzakelijk maar daardoor kan het vrijwel niet stabieler. Enige uitdaging was de juiste maat schroef vinden voor onderin het balhoofd maar een goede ijzerwinkel of autogarage heeft vast wel eentje liggen die je voor een prikkie (of gratis) mee mag nemen.RichardBremer schreef: Omdat ik 160 dollar toch wel aardig aan de prijs vind voor een experiment, weet iemand een alternatief voor zo'n superlaag tafelstatief waar ik m'n balhoofd op kan monteren?