probleem met ingebouwde flitser van D70
probleem met ingebouwde flitser van D70
Hallo,
Weet niet of iemand me hier kan helpen maar ik doe toch een poging.
IK heb een D70 camera en plotseling doet de ingebouwde flitser het niet meer, hij klapt wel op maar flits niet meer. Nu is mijn vraag, weet iemand wat er eventueel mee aan de hand kan zijn ?, kan een ingebouwde flitsers op zijn ? of is het gewoon een technisch defect
Groeten Jozzy
Weet niet of iemand me hier kan helpen maar ik doe toch een poging.
IK heb een D70 camera en plotseling doet de ingebouwde flitser het niet meer, hij klapt wel op maar flits niet meer. Nu is mijn vraag, weet iemand wat er eventueel mee aan de hand kan zijn ?, kan een ingebouwde flitsers op zijn ? of is het gewoon een technisch defect
Groeten Jozzy
Hoi Jozzy
In welke modus:? (van het bekende wieltje met auto er op?)
heb je gekeken of in de lcd display bovenop de camera links onder de flits op Auto Staat?
Als je de flitsknop indrukt popt de fliset omhoog (Knopje links boven vij de flitser) en deze ingedrukt houdt en dan met het wieltje achterop draait dan zou hij het met auto moeten doen anders moet je er even mee naar beverwijk zorg wel voor een volle accu en liefst een donkere plek
In welke modus:? (van het bekende wieltje met auto er op?)
heb je gekeken of in de lcd display bovenop de camera links onder de flits op Auto Staat?
Als je de flitsknop indrukt popt de fliset omhoog (Knopje links boven vij de flitser) en deze ingedrukt houdt en dan met het wieltje achterop draait dan zou hij het met auto moeten doen anders moet je er even mee naar beverwijk zorg wel voor een volle accu en liefst een donkere plek
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi,
Het feit dat hij wel opklapt maar niet flitst doet mij vermoeden dat het lampje kapot zou kunnen zijn.
Mvg, Gino
Het feit dat hij wel opklapt maar niet flitst doet mij vermoeden dat het lampje kapot zou kunnen zijn.
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
je bent inderdaad meer kwijt aan arbeids loon dan een nieuw lampje.
Bel NSP en als het een known issue is, hebben ze er waarschijnlijk wel vaste prijzen voor.
Zoals het verhaal klinkt kunnen het 2 dingen zijn:
1, meest waarschijnlijk, lamp defect
2, technische storing in aansturing flitser.
De camera geeft wel aan dat hij gaat flitsen? je ziet een icoontje in beeld verschijnen?
Bel NSP en als het een known issue is, hebben ze er waarschijnlijk wel vaste prijzen voor.
Zoals het verhaal klinkt kunnen het 2 dingen zijn:
1, meest waarschijnlijk, lamp defect
2, technische storing in aansturing flitser.
De camera geeft wel aan dat hij gaat flitsen? je ziet een icoontje in beeld verschijnen?
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik denk dat het de Flits unit is ik heb het zelfde probleem met mijn D50 gehad (de reparaties was onder garantie dus ik weet niet hoe duur dit is maar het is snel gebeurt, Als het de flits unit is)
Ik hoop dat het gemaakt kan worden (zonder interne flitser is lastig zeker als je snel even een foto wil maken)
Gr Corné Goud

Ik hoop dat het gemaakt kan worden (zonder interne flitser is lastig zeker als je snel even een foto wil maken)
Gr Corné Goud
Okay, bedankt voor alle informatie, ik had zelf ook al het vermoeden dat de flitser gewoon kapot is, ik had al alle mogelijk opties geprobeerd zoals resetten enz. Maar eens kijken wat een eventuele reparatie zou gaan kosten, als reparatie heel erg duur is dan overweeg ik wel een losse flitser te kopen.
Gr. Jozzy
Gr. Jozzy
Oke ik heb hetzelfde probleem met mijn D70 en heb hem op laten sturen voor reparatie bleek dat de flits unit zoals eerder vermeld door iemand defect was.
De reparatiekosten voor de flitsunit zou op 225 euro komen dus ik heb hem niet laten repareren maar een externe flitser genomen de SB600.
Wel was ik onderzoek kosten kwijt maar ja.
Enige nadeel van het niet laten repareren is dat zoals al gemeld je de externe flitser niet kan aansturen mocht je hem apart neerzetten, maar ja daar maak ik op dit moment geen gebruik van maar ik baal wel dat hij nog steeds niet werkt en gezien ik altijd Nikon camera's heb gehad had ik het ook niet verwacht gezien naar mijn mening Nikon toch kwalitatief goede camera's maakt.
Hoop dat jullie hiermee meer duidelijkheid krijgen omtrent de kosten moet er wel bij vermelden dat elke defect soms niet hetzelfde is dus laten opsturen kan soms uitkomst bieden.
De reparatiekosten voor de flitsunit zou op 225 euro komen dus ik heb hem niet laten repareren maar een externe flitser genomen de SB600.
Wel was ik onderzoek kosten kwijt maar ja.
Enige nadeel van het niet laten repareren is dat zoals al gemeld je de externe flitser niet kan aansturen mocht je hem apart neerzetten, maar ja daar maak ik op dit moment geen gebruik van maar ik baal wel dat hij nog steeds niet werkt en gezien ik altijd Nikon camera's heb gehad had ik het ook niet verwacht gezien naar mijn mening Nikon toch kwalitatief goede camera's maakt.
Hoop dat jullie hiermee meer duidelijkheid krijgen omtrent de kosten moet er wel bij vermelden dat elke defect soms niet hetzelfde is dus laten opsturen kan soms uitkomst bieden.