Hoi,mr_d70s schreef:Nou, ik wil wel graag eentje die ik zomaar eens mee kan nemen naar lapland, dus het statief moet niet al te zwaar worden.Nikon Gino schreef:Manfrotto is zeker geen miskoop.mr_d70s schreef:Hallo allen,
Uit deze discussie kan ik dus afleiden dat een Manfrotto (type maakt nu even niet uit..) zeker geen miskoop zal worden voor gebruik onder mijn D70s?
Ik ben ook ernstig op zoek naar een nieuw statief, heb de oude van mijn vader gekregen, een Cullmann van ruim 30 jaar oud ! Zwaar en robuust, maar op z'n eind....
Ik heb het 055 XPROB statief met de 410 junior geared head en ben daar zeer over te spreken, wel zwaar dus niet om op je rugzak vast te knopen.
Mvg, Gino
En zou je eens uit kunnen leggen wat voor een kop dat dan precies is?
Die kop die ik heb heeft niet van die stelstangen maar draaiknoppen en is derhalve compacter.
Verder is hij heel precies af te stellen maar dat kan met een goeie kop met stelstangen ook natuurlijk.
Maar als het niet te zwaar mag worden zoals je stelt dan denk ik niet dat deze kop geschikt is.
Hier is wat info te vinden http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=1753
Hoop dat je er wat aan hebt.
Mvg, Gino