Tot hoeveel ISO printen met D80
Tot hoeveel ISO printen met D80
Ik ben eens benieuwd tot welke ISO waarden jullie acceptabele prints uit je D80 kunnen persen. Heb binnenkort een kerstdiner waar ik wat leuke foto's wil gaan maken, maar heb nog geen geld om mijn langverwachte SB-600 te kopen. Toch wil ik daar ook foto's van laten printen en zal ik het dus met mijn interne flitser moeten doen.
-
- Forumlid
Inderdaad is de vraag; Wat verwacht je ervan?
Ik heb bijvoorbeeld wel foto's aan de muur hangen, ik dacht iets van 50 bij 35, die op ISO 1600 gemaakt zijn, waar heel veel korrel op zit...
Maar bij die platen voegt het naar mijn mening iets toe aan de foto...
Dus het is net wat je verwacht/ wat voor resultaat je graag wilt...
Uiteraard ook afmeting van de afdruk en dergelijke spelen belangrijke rol!
Ik heb bijvoorbeeld wel foto's aan de muur hangen, ik dacht iets van 50 bij 35, die op ISO 1600 gemaakt zijn, waar heel veel korrel op zit...
Maar bij die platen voegt het naar mijn mening iets toe aan de foto...
Dus het is net wat je verwacht/ wat voor resultaat je graag wilt...
Uiteraard ook afmeting van de afdruk en dergelijke spelen belangrijke rol!
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- EelcoD7100
- Forumlid
Huug schreef:Bedankt voor alle antwoorden, ik wou niet zozeer weten of het kon, maar tot hoeveel ISO jullie zelf acceptabel vinden. Maar ik ga zelf ook maar eens een 1600 ISO-shot laten printen, gewoon uit nieuwsgierigheid

Succes
Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
-
- Forumlid
Kan je dat eens uitleggen Eelco?D-80's schreef:Huug schreef:Bedankt voor alle antwoorden, ik wou niet zozeer weten of het kon, maar tot hoeveel ISO jullie zelf acceptabel vinden. Maar ik ga zelf ook maar eens een 1600 ISO-shot laten printen, gewoon uit nieuwsgierigheid![]()
Niet vergeten je ruisonderdrukking in te schakelen....
![]()
![]()
Succes
Eelco
Volgens mij is het namelijk zo dat de ruisonderdrukking in je camera (welke camera dan ook) een lapmiddel is. Je kan het beter achteraf in je foto toepassen...
Ik ben hier incognito...
- EelcoD7100
- Forumlid
Laat ik zo zeggen dat wij zeer goede ervaringen hebben met het gebruiken van de ruisonderdrukking in de camera en daarom adviseerde ik ook om dit te proberen, we hebben zelf nog niet zoveel ervaring met het achteraf bijwerken van de ruis...Leeuwarden schreef:Kan je dat eens uitleggen Eelco?D-80's schreef:Huug schreef:Bedankt voor alle antwoorden, ik wou niet zozeer weten of het kon, maar tot hoeveel ISO jullie zelf acceptabel vinden. Maar ik ga zelf ook maar eens een 1600 ISO-shot laten printen, gewoon uit nieuwsgierigheid![]()
Niet vergeten je ruisonderdrukking in te schakelen....
![]()
![]()
Succes
Eelco
Volgens mij is het namelijk zo dat de ruisonderdrukking in je camera (welke camera dan ook) een lapmiddel is. Je kan het beter achteraf in je foto toepassen...
Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
-
- Forumlid
- EelcoD7100
- Forumlid