F75 en F65
F75 en F65
Beste,
Ik ben een volkomen leek op het gebied van fotografie. Nu wil ik me daar graag in gaan verdiepen, in de eerste plaats om op vakantie mooie foto's te kunnen nemen van de mensen en de landschappen.
Nu vraag ik aan jullie, de experts op dit gebied, wat ik het beste kan kopen een Nikon F75 of een F65, of misschien nog wel een ander type?
Het lijkt me dat ik niet te profi mag gaan, omdat je dan handmatig veel moet instellen en ik daar totaal geen verstand van heb.
Ook zou ik graag 2e hands kopen, omdat ik zoals ik al zei nog niets van fotograferen ken, maar op wat moet ik dan letten bij de aanschaf van zo'n toestel?
Kunnen jullie me opweg helpen?
Alvast hartelijk dank!
Stephanie
Ik ben een volkomen leek op het gebied van fotografie. Nu wil ik me daar graag in gaan verdiepen, in de eerste plaats om op vakantie mooie foto's te kunnen nemen van de mensen en de landschappen.
Nu vraag ik aan jullie, de experts op dit gebied, wat ik het beste kan kopen een Nikon F75 of een F65, of misschien nog wel een ander type?
Het lijkt me dat ik niet te profi mag gaan, omdat je dan handmatig veel moet instellen en ik daar totaal geen verstand van heb.
Ook zou ik graag 2e hands kopen, omdat ik zoals ik al zei nog niets van fotograferen ken, maar op wat moet ik dan letten bij de aanschaf van zo'n toestel?
Kunnen jullie me opweg helpen?
Alvast hartelijk dank!
Stephanie
Ja, ik heb me net een Nikon Coolpix S6 gekocht, gewoon, voor de dagdagelijkse dingen.
Op eerdere reizen heb ik al eens foto's gemaakt met een F65 en dat waren (voor mij toch), super mooie foto's, heel scherp, mooie kleuren, ...
En met een grote lens kan je ook van ver mooie foto's trekken.
Hetzelfde resultaat, maar dan digitaal, is zeer kostelijk denk ik.
Groetjes,
Stephanie
Op eerdere reizen heb ik al eens foto's gemaakt met een F65 en dat waren (voor mij toch), super mooie foto's, heel scherp, mooie kleuren, ...
En met een grote lens kan je ook van ver mooie foto's trekken.
Hetzelfde resultaat, maar dan digitaal, is zeer kostelijk denk ik.
Groetjes,
Stephanie
Ok. Je kan volgens mij wel je lenzen op een digitale body gebruiken, zou je alleen een body hoeven aanschaffen(ipv de coolpix....ai!). maar moet je wel met de x1.5 factor rekening houden(28mm word 42mm bijv).
Ik heb ook altijd analoog gewerkt met een Minolta 505. Ben nu net naar de D70 overgestapt(gebruikte). Ik vind t persoonlijk echt super een digitale slr. Ook t leren enzo gaat sneller omdat je direct je resultaat kan zien.
Persoonlijk zou ik naar digitaal gaan, maar ik wil je zeker niet van analoog afpraten hoor.
Ik heb ook altijd analoog gewerkt met een Minolta 505. Ben nu net naar de D70 overgestapt(gebruikte). Ik vind t persoonlijk echt super een digitale slr. Ook t leren enzo gaat sneller omdat je direct je resultaat kan zien.
Persoonlijk zou ik naar digitaal gaan, maar ik wil je zeker niet van analoog afpraten hoor.
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Stephanie: zie deze topic: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=1187
Wellicht een kleine bron van inspiratie.
Wellicht een kleine bron van inspiratie.
Laatst gewijzigd door roel op do sep 14 2006 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je een camera wilt waarmee je niet veel hoeft in te stellen, kun je één van de voordeligere autofocus spiegelreflexbody's kopen, die sinds 1994 zijn gemaakt. Zie hiervoor o.a. de F50, F70, F65, F55, F75, F80. Dat zijn camera's waar je een programmastand kunt instellen (sport, landschap, portret e.d.), maar die je ook op een voorkeuzestand of manual kunt gebruiken. Het verschil tussen de camera's in het fotograferen zelf, is niet supergroot. Het verschil zit hem in de degelijkheid, zaken als kortste sluitertijd en geavanceerdheid van de belichting en scherpstelling. Al deze camera's kun je voor een laag bedrag kopen. De prijzen zijn de laatste twee/drie jaren echt absurd gedaald, terwijl veel camera's technisch nog top zijn.
Als je niet goed weet waar je op moet letten, dan kun je de camera het beste bij een foto-/camerazaak kopen. Daar staan er genoeg die ze moeilijk kwijtraken (velen denken dat digitaal het walhalla is...
), waarmee je een goede onderhandelingspositie hebt. Dus, welke camera je moet kopen: zoek een winkel waar ze er meerdere hebben en hou ze vast en speel er wat mee. Degene die het fijnst voelt moet het dan worden, lijkt me.
Als je niet goed weet waar je op moet letten, dan kun je de camera het beste bij een foto-/camerazaak kopen. Daar staan er genoeg die ze moeilijk kwijtraken (velen denken dat digitaal het walhalla is...

Laatst gewijzigd door roel op vr sep 15 2006 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.