Wij hopen dat iedereen heeft genoten van de Glasdag 2016. Brouwerij De Vlijt, Nikon NL (Daan & Emile),TSE Imagaging (Dick), vrijwilligers achter de Nikon tafel bedankt voor jullie ondersteuning aan deze mooie dag.
Ik heb er erg van genoten en vond het leuk om eens wat mensen in het echt te kunnen spreken i.p.v. via een monitor en een toetsenbord. Helaas kun je lenzen wat te kort testen om ze echt aan een uitgebreide test te onderwerpen maar ben qua zoombereik wel heel wat wijzer geworden. Mijn eerst volgende aankoop wordt een 24-70 (weet alleen nog niet of het een Nikon wordt... die prijs...
Deze heb ik o.a. met de 24-70 gemaakt, vond hem zelf wel grappig
dames en heren,
nadat iedereen zijn of haar spullen had meegenomen en het proeflokaal weer proeflokaal werd, is er een lichtblauwe shawl gevonden. Ik heb deze shawl meegenomen, zodat hij nu in Tilburg is. De rechtmatige eigenaar kan met mij contact opnemen om zijn eigendom weer thuis te krijgen.
Voorts iedereen bedankt voor een geanimeerde mooie dag!!
Edit 28-11-16: eigenaar is gevonden, shawl wordt opgestuurd
Gert van den Berg,
Voorzitter NCN
Laatst gewijzigd door gvdnberg op ma nov 28 2016 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Was weer een geslaagde en gezellige middag! Bedankt voor de organisatie hiervan!
Heb me kunnen weer houden om speelgoed uit te proberen, want er was weer veel leuks aanwezig! Eigenlijk dus gewoon het inmiddels wel bekende NAS fenomeen tegen kunnen houden
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
re: bekende NAS fenomeen
Dat virus gaat ruimschoots rond op een glasdag, inenten helpt niet .
Maar ach enige zelfbeheersing gaat een eind, en wellicht leer je argumenten om sommige Nikon items Niet te willen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Weer een leuk NCN-middagje gehad, veel dank organisatoren !
Hieronder mijn beeldbevindingen per objectief.
De tilt-shift 19 mm. is eigenlijk bedoeld voor werken met statief, zei de Nikon-man. Achteraf begreep ik pas wat hij bedoelde. Toch even kunnen ondervinden dat het mooi spul is.
Daarna de nieuwe 70-200 2,8 geprobeerd. Voelde op alle fronten erg goed. Zoomring helemaal vooraan is wel even wennen.
Daarna de 400 2,8 met natuurlijk nog mooiere onscherpte.
Als laatste de 20 1,8 om wat vierwielig vervoer van de NCN-ers mee vast te leggen.
Allereerst weer mijn dank voor de organisatie en iedereen die hieraan heeft meegeholpen.
Hier een kleine bijdrage van mijn hand. Ik heb niet direct een lenzen-verlanglijstje, maar toch was het wel erg leuk om wat speelgoed vast te mogen houden. Alle foto's zijn zonder statief of flitser genomen. Hier en daar had het dus nog wel wat scherper gekund, maar vooral met de 200-500mm is het toch aardig goed gelukt volgens mij. En natuurlijk is 20 minuten niet al te lang om een lens op je gemak tot het uiterste te kunnen testen, maar we hebben er in elk geval even aan mogen snuffelen...