Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenares van een D7000 + (o.a) een Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD objectief.
Ik fotografeer graag dieren, vooral in dierenparken, en in principe bevalt deze combinatie wel prima, maar ik merk dat ik wellicht nog een stapje verder wil gaan.
Zeker wanneer er (te) weinig licht is word het soms lastig om het resultaat te behalen wat ik wil behalen. Een plan zou dan kunnen zijn om een beter objectief te zoeken die ook meer licht binnen laat. Bronnen op Flickr lieten mij zien dat je met een 70-200mm f2.8 + de D7000 een zeer goed resultaat kan behalen. Echter ga ik het met mijn portemonnee niet halen om honderden (laat staan duizenden) euros uit te geven...
Nu zag ik dat er een wat oudere lens bestaat; de AF Nikkor 80-200mm f/2.8 ED. Ik las dat mensen hem wellicht wat traag vinden qua autofocus, maar een echt duidelijke mening over het resultaat van dit objectief kon ik nog niet goed vinden. Deze variant is voor rond de 300 euro tweedehands te vinden. Weet iemand hier of dit objectief het waard is om aan te schaffen en of ik erop vooruit ga? En scheelt het ook werkelijk in de kwaliteit en scherpte van de foto's als ik een objectief met een kleiner diafragma aan zou schaffen? (Dit lijkt zo als ik spiek op Flickr, maar daar kan ik natuurlijk niet een hele mening op baseren!)
Het plan is tevens niet direct om de Tamron te vervangen. Andere opties zijn natuurlijk ook wel welkom.