Goede avond,
Nadat ik vandaag een excursie heb gehad, was mijn accu best snel leeg. (na gebruik van live-view wel logisch), dus ik heb de accu zoals gewoonlijk in de meegeleverde lader gestoken en zat nu te wachten tot 6 uur s'ochtend's (dan heb ik hem weer nodig) normaal heeft de accu 12 uur nodig om volledig op te laden. Vreemd genoeg is de led indicatie nu al gestopt met knipperen en geeft de accu aan opgeladen te zijn. Heb ik dan nu toch iets fout gedaan, of zit er een probleem in de lader/accu?
accu laden
- Janvis
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: accu laden
wat voor accu's heb je? 12 uur lijkt me wel erg lang als ik eerlijk ben. Mijn accu's hoeven maar iets van 2 uur aan de lader om volledig te worden opgeladen als ik me niet vergis.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
De mijne is ook altijd in 2 uur weer vol...!
Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
de standaard accu die mee werd geleverd bij de Nikon d5200. Ik zal mij vergist hebben sorry
- Janvis
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor iedereen kan zich vergissen (overkomt mij maar al te vaak
) en door het te vragen is het mysterie opgelost 

- Nikkormaat
- Clublid
Ik weet niet of jouw camera die optie kent, maar in mijn D750 is er in het menu een optie waarin ik de lading van de accu tussentijds kan bekijken. Hopelijk geeft jou dat meer zekerheid omtrent over (on)voldoende lading.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
-
- Clublid
- Contacteer:
Mijn accu 2 a 3 uur, van de D5300. Is volgens mij gelijk aan de accu van de D5200.
Is mij wel eens overkomen, dat de led snel ophield met knipperen. Laadprocedure opnieuw gestart met knippernd ledje en na enkel uren weer vol.
Maar 12 uur om op teladen is reden om met lader en accu maar eens bij de winkelier langs te gaan.
Is mij wel eens overkomen, dat de led snel ophield met knipperen. Laadprocedure opnieuw gestart met knippernd ledje en na enkel uren weer vol.
Maar 12 uur om op teladen is reden om met lader en accu maar eens bij de winkelier langs te gaan.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N