Profiel Nikon D800 voor Lightroom ?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Profiel Nikon D800 voor Lightroom ?

Bericht door ATOR » vr dec 09 2016 10:25 pm

Met Shift ingedrukt kun je sliders in precisie mode verschuiven.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr dec 09 2016 10:47 pm

Valt met een beetje moeite (gebruik van Nik extensies i.c.m. Lightroom) m.i. meer uit de NEF te halen.
Graag klikken op de foto om het resultaat in origineel formaat in de Exif Viewer te bekijken.

Stappen
1. Lightroom; witbalans op auto, lensprofiel toegepast, profiel Camera Portret
2. Via Lightroom uitstapje naar Nik Color Efex; optie Remove Color Cast 75% met een control point op de lucht om de kleurzweem uit de lucht te halen
3. Terug in Lightroom; Black -10, Saturation Blue +45, Luminance Blue +5, Noise Reduction 25
4. Via Lightroom uitstapje naar Nik Output Sharpener; met een control point op de wulp selectieve verscherping met alle waarden default behalve Focus 25 om de onscherpte wat te compenseren
5. Lightroom; export als Jpeg met verscherping Standaard

AfbeeldingWulp_20161129_05-bewerkt-bewerkt by Luc de Schepper, on Flickr

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » za dec 10 2016 1:45 pm

Idd die shift toets werkt redelijk soms spring die nog.
@skippy Die Color Efex heb ik ook, Nadeel dat die dan extra bestand nodig heeft om het toe te passen. IN NX2 plugin gaat dat allemaal veel vlugger en directer en schrijft die dat weg in hetzelfde bestand.
Vandaar dat mi voor de vlotheid minder gauw een uitstapje gemaakt word naar die plugins, of het moet echt heel nodig zijn
Waarin Capture NX, Color effects net zo snel werkt als de rest is van de bewerkingen is dat in LR en Photoshop eigenlijk een ergernis voor mij. Openen en terugkeren vanuit de plugin gaat niet vlot.
Als ik het dan nodig heb dan pas ik dat later toe op de Jpeg of Tif in Capture NX omdat die dat veel sneller doet.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”