capture nx2, view nx 2, ViewNX-i en Capture NX-D op 1 pc
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
capture nx2, view nx 2, ViewNX-i en Capture NX-D op 1 pc
capture nx2, vieuw nx 2, ViewNX-i en Capture NX-D op 1 pc
Kan dat of gaat dat elkaar bijten
Ik heb namelijk heel veel beelden met NX2 + plugin color effects bewerkt en die worden dan correct getoond in view NX 2
En heb ook nog de D610
Maar met een nieuwe camera heb je NX-i nodig ook om te importeren denk ik
Zijn dingen die hier fout kunnen gaan?
In het verleden zijn er wel eens raw bestanden onherstelbaar beschadigd geraakt na dat ze met een oudere transferprogramma waren geïmporteerd.
Dus vandaar mijn vraag.
Verder maak ik wel altijd mijn eerste selectie met view nx 2 omdat lekker vlot werkt. veel en veel vlotter dan LR bijv daar duurt het scherp stellen nl heel lang.
Ik zie net bij View NX-i dat die alle andere views er afgooit maar ik neem aan dat view nx-1 niet de raw bestanden kan weergeven die met Capture nx 2 gemaakt zijn toch?
Zijn er mensen die dit probleem ook hebben want je kunt nu nooit meer je bewerkte bestanden vlot bekijken zonder dat je eerst in jpeg gezet hebt of 1 voor 1 opent met NX2
Kan dat of gaat dat elkaar bijten
Ik heb namelijk heel veel beelden met NX2 + plugin color effects bewerkt en die worden dan correct getoond in view NX 2
En heb ook nog de D610
Maar met een nieuwe camera heb je NX-i nodig ook om te importeren denk ik
Zijn dingen die hier fout kunnen gaan?
In het verleden zijn er wel eens raw bestanden onherstelbaar beschadigd geraakt na dat ze met een oudere transferprogramma waren geïmporteerd.
Dus vandaar mijn vraag.
Verder maak ik wel altijd mijn eerste selectie met view nx 2 omdat lekker vlot werkt. veel en veel vlotter dan LR bijv daar duurt het scherp stellen nl heel lang.
Ik zie net bij View NX-i dat die alle andere views er afgooit maar ik neem aan dat view nx-1 niet de raw bestanden kan weergeven die met Capture nx 2 gemaakt zijn toch?
Zijn er mensen die dit probleem ook hebben want je kunt nu nooit meer je bewerkte bestanden vlot bekijken zonder dat je eerst in jpeg gezet hebt of 1 voor 1 opent met NX2
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: capture nx2, view nx 2, ViewNX-i en Capture NX-D op 1 pc
Tom,
Als ik me goed herinner wil de installatie-routine van VNX-I een View-NX2 ongedaan maken.
Hoe dat met Transfer zit weet ik niet.
Om toch CNX-D te kunnen installeren kies ik voor de installatie ZONDER VNX-i (meestal wordt de combinatie als download aangeboden.
Groeten, Gijs
Als ik me goed herinner wil de installatie-routine van VNX-I een View-NX2 ongedaan maken.
Hoe dat met Transfer zit weet ik niet.
Om toch CNX-D te kunnen installeren kies ik voor de installatie ZONDER VNX-i (meestal wordt de combinatie als download aangeboden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
View NX-I verwijderd inderdaad de voorganger View NX2. Ik heb daarnaast Capture NX 2 en Capture NX-d draaien op dezelfde computer.
Transfer is ook beschikbaar in View NX-I.
Transfer is ook beschikbaar in View NX-I.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
-
- Forumlid
- Contacteer:
View nx2 zou ik dan toch graag op mijn pc houden
nu wil ik wel snel foto''s van bijv D750 uitzoeken nx-i installeren is dan geen optie LR moet eerst alles importeren en previews 1:1 maken.
Wat is dan een goed alternatief om snel je eerste beelden uit zoeken en 100% in te kunnen zoomen en vrijwel gelijk scherp beeld te hebben.
Ik fotografeer vaak veel vogels of wild en heb dan zo minimaal 1000 foto's in een map staan
nu wil ik wel snel foto''s van bijv D750 uitzoeken nx-i installeren is dan geen optie LR moet eerst alles importeren en previews 1:1 maken.
Wat is dan een goed alternatief om snel je eerste beelden uit zoeken en 100% in te kunnen zoomen en vrijwel gelijk scherp beeld te hebben.
Ik fotografeer vaak veel vogels of wild en heb dan zo minimaal 1000 foto's in een map staan
- Franklin
- Clublid
Ik denk dat View NX-2 niet gaat werken met de D750. Daarvoor moet je View NX-I gebruiken en heb je meteen Transfer.
Dan kun je de foto's snel importeren en bekijken. Dan eventueel bewerken met Capture NX-D, LR of een ander geschikt programma. Ik gebruik b.v. ook ACDsee Ultimate 10. Dit programma heeft ook een bibliotheek functie.
Dan kun je de foto's snel importeren en bekijken. Dan eventueel bewerken met Capture NX-D, LR of een ander geschikt programma. Ik gebruik b.v. ook ACDsee Ultimate 10. Dit programma heeft ook een bibliotheek functie.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb net faststone er op gezet. is razendsnel ook met 100% inzoomen, gelijk scherp, met de backslash kan je label zetten.
en importeren kan die ook
en importeren kan die ook
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Faststone is inderdaad snel, maar geeft bij mij rare kleuren. Ik gebruik het al een paar jaar niet meer.
Wel bijvoorbeeld IrfanView. Is ook minder opdringerig.
Wel bijvoorbeeld IrfanView. Is ook minder opdringerig.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- ATOR
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
FastRawViewer is nog een alternatief voor de eerste selectie van raw files. Supersnel de raw file (niet de embedded jpg) op je scherm en edits als sterren, kleurcodes, witbalans en exposure worden herkend als je ze daarna importeert in LR.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Bedankt voor de aanvullingen In eerste instantie zal het vooral selectie op compositie en scherpte zijn maar ik zal zeker IrfanView en Fastrwaviewer gaan bekijken.
Bedankt
Bedankt
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ben nu Irfanview aan het proberen maar ik zie geen nef files. Alleen JPG en Tif
MijnEngels is niet erg goed en translate laat het afweten op Irfanview
Maar begrijp ik het goed dat er een plug-in voor nodig is en die werkt alleen in de 32 bits versie?
MijnEngels is niet erg goed en translate laat het afweten op Irfanview
Maar begrijp ik het goed dat er een plug-in voor nodig is en die werkt alleen in de 32 bits versie?
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb het toch werkend gekregen
Kleuren zijn idd mooi Maar de labels die je zet met X zijn niet zichtbaar in de thumnails. Alleen met Shift+q lrijg je ze als ze selectie te zien.
Na een uitstapje in een ander folder zijn de labels weg en kan je opnieuw beginnen. Niet handig
Ook het inzoomen en verplaatsen met handje werkt allemaal niet vlot en prettig dit word hem niet
Kleuren zijn idd mooi Maar de labels die je zet met X zijn niet zichtbaar in de thumnails. Alleen met Shift+q lrijg je ze als ze selectie te zien.
Na een uitstapje in een ander folder zijn de labels weg en kan je opnieuw beginnen. Niet handig
Ook het inzoomen en verplaatsen met handje werkt allemaal niet vlot en prettig dit word hem niet
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb net mijn eerste beelden van de d500 afgehaald en zie dat ik met View NX2 ze gewoon kan bekijken en labelen
Verder heb ik dezelfde bestanden nog een keer geimporteerd met de oude transfer versie
In het verleden zijn hiermee wel eens Nef's onleesbaar geworden
Zijn er meer die Nef bestanden van de laatset Nikon camer's importeren met de oude transfer en bekijken en labelen met view nx 2.
Ook niemand tegen beschadigende bestanden aangelopen op deze manier
Verder heb ik dezelfde bestanden nog een keer geimporteerd met de oude transfer versie
In het verleden zijn hiermee wel eens Nef's onleesbaar geworden
Zijn er meer die Nef bestanden van de laatset Nikon camer's importeren met de oude transfer en bekijken en labelen met view nx 2.
-
- Forumlid
Bij mij werkt ViewNX 2.10.3 perfect met de D750 bestanden.Franklin schreef:Ik denk dat View NX-2 niet gaat werken met de D750.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zie hier ook geen gekke dingen gebeuren met view nx 2
ook het importen met transfer van view nx2 lijkt geen negatieve invloed te hebben en kan ik gewoon netje openen met NX-D en LR
Dus voor het uitzoeken van je foto's prima te gebruiken en dat is wat ik wil
ook het importen met transfer van view nx2 lijkt geen negatieve invloed te hebben en kan ik gewoon netje openen met NX-D en LR
Dus voor het uitzoeken van je foto's prima te gebruiken en dat is wat ik wil
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Jazeker, er waren van 2009 tot 2012 VNX2 versies die - alléén via Nikon Transfer - iets achterlieten dat tussen 5% en 10% van mijn NEF bestanden uit D60 en D90 aantastte: brede horizontale gekleurde banen over de volle beeldlengte, zichtbaar na JPEG-conversie (=export) vanuit Capture NX2. Bij sommige foto's trad dit euvel pas later op, bij een nieuwe bewerking en conversie vanuit een originele NEFkopie. Ik kan er helaas geen voorbeeld meer van laten zien, vandaar mijn uitgebreide beschrijving.Tom van Hell schreef:(...)
Groet, Jaap