welke monitor? eizo of dell?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
jan71
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

welke monitor? eizo of dell?

Bericht door jan71 » vr jan 06 2017 10:59 pm

Tevreden met m'n EIZO EV2450, maar wil nu nog een monitor kopen. Ik lees veel lovende berichten over de Dell U2515H, dus twijfel ik of ik weer de EIZO of toch een Dell zal kopen.
In mijn buurt zijn geen winkels waar ik de Dell kan bekijken. Misschien zijn er mensen die beide schermen kennen en me kunnen helpen bij de keuze. Alvast bedankt!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: welke monitor? eizo of dell?

Bericht door Patrick » vr jan 06 2017 11:51 pm

Een tweede zelfde monitor een mogelijkheid? Uiteindelijk werkt dat toch het meest prettig.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za jan 07 2017 12:06 am

Twee verschillende types naast elkaar is inderdaad lastig, heb ik me laten vertellen.
Ik meen zelfs een draadje hierover te hebben gezien...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

jan71
Forumlid
Forumlid

Bericht door jan71 » za jan 07 2017 12:17 am

Ter verduidelijking; het is bestemd voor een andere pc. Twee dezelfde is ander idd super, met de dunne randjes één groot scherm. Maar mijn vrouw wil ook een mooi scherm.

Richard
Serverbeheerder
Serverbeheerder
Contacteer:

Bericht door Richard » za jan 07 2017 12:27 am

Gaat prima hoor :wink:

Afbeelding

Tegenwoordig staat het op een andere plek met de laptop links - kan ik prima mee werken.

Volledige vensters wissel ik bijna alleen over de 2 bovenste schermen, dat is wel prettig dat deze hetzelfde zijn.

Terug on-topic: ik heb geen ervaring met de genoemde Dell of Eizo. Een Dell beeldscherm heeft plaats moeten maken voor een van bovenstaande HP's. Ik was een van de laatste omdat ik zeer tevreden met de kwaliteit van de Dell was en de eerste platte schermen vond ik qua kleur slechter dan de Dell.

Succes met de keuze!
Met vriendelijke groet,

Richard

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za jan 07 2017 8:32 am

Ik ben van een op zich heel goede Dell U2410 naar een (veel duurdere) Eizo CG2420 overgestapt en zou niet meer terug willen. De U2410 heeft een anti-reflectiecoating met een zichtbare korrel wat ik minder mooi vind. Dat heeft de Eizo niet en het prachtige beeld is vrijwel direct constant, de Dell heeft een opwarmtijd van ca. 15 à 20 minuten voordat het beeld stabiel is. Eizo is duur maar m.i. waar voor je geld.

Hier een test van de Dell U2515H https://tweakers.net/productreview/1079 ... zwart.html

jan71
Forumlid
Forumlid

Bericht door jan71 » za jan 07 2017 11:07 am

Dank voor jullie reacties zo ver. Ik ben erg tevreden over de Eizo, mooi beeld, goede bouw, gebruiksvriendelijk. in tests is men erg positief over de Dell U2515H. Mijn twijfels liggen bij de resolutie Dell is 25'' 2560x1440 scherm tov de 24'' 1920x1080 van de Eizo. Dell kost hier (Frankrijk, via Amazon) daarentegen 370€ tov 317€.
Er zijn natuurlijk veel grotere en betere schermen, maar ja, er groeit van alles op m'n rug maar helaas nog geen geld :(

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 07 2017 11:44 am

Het verbaast me dat je een Eizo kan kopen voor zo'n bedrag. Maar puur het feit dat die naam erop staat maakt het echt niet per definitie een top-monitor. Ik denk dat je bij een merk als dit daar toch echt wat meer flappen voor uit moet trekken.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Avado
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Avado » za jan 07 2017 2:11 pm

Eizo maakt ook monitoren voor kantoorgrbruik. Die koop je wel voor die prijs.
Voor bewerkingsdoeleinden zou ik die niet willen hebben.
Groet, Andre

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”