Als ik wat suggesties mag doen; Wat voor mij de foto sterk maakt is dat je met de blik van de hond mee de diepte van het pad wordt ingetrokken. Dat zou ik nog meer benadrukken. Door er rechts en onderaan wat af te halen zodat de diagonaal van het pad prominenter in beeld komt. Door de begroeiing om het pad iets donkerder te maken ten opzichte van het pad zelf. Het rode tuigje is handig als je hem kwijt raakt in het bos maar hier leidt het af en zou ik het onopvallend groen maken.
Verder zou ik een extra versie van de raw file bewerken waar de donkere vacht meer detail heeft en die combineren met deze versie. Het hoofd van de hond zou ik lichter maken want dat is het belangrijkste element. Als ik Autumn Sun in de titel zie zou ik de kleuren wat herfstiger maken, misschien een beetje glow op de highlights. Weet je wat, je hebt toegestaan dat we jouw foto's mogen bewerken dus ik laat het even zien, dat is sneller dan alles uittypen.

Zoiets zou ik ervan maken.
Nu is bewerken erg persoonlijk en zul je zelf op zoek moeten naar hoe jij hem het mooiste vindt. Wat ik zelf doe als ik voel dat er meer in een foto zit maar ik heb nog niet helder hoe, is dat ik hem als desktop op mijn computer zet zodat ik hem regelmatig zie. Meestal krijg ik dan wel wat ideeën over wat zou kunnen werken, al kan het soms wel een week duren voordat ik het licht zie.