Bericht
door HansdeJong » wo jan 18 2017 10:00 pm
Eh, nee... zeker niet medisch.
Een goed gebouwde bulterriër heeft inderdaad een steile voorhand met evenwijdige ellebogen en de voeten recht. En geloof me, daar lopen er best veel van rond.
Wat de foto van de Rottweiler waar ik op reageerde betreft: die hond heeft een mooi hoofd met veel uitstraling en mooie kleuren. Hoofd en lichaam zijn goed in verhouding. Hij staat erg vrolijk en daardoor staan de ledematen gedraaid. Omdat het verder een mooie hond is, stoort het mij als kijker.
Als die hond één stap naar voren doet en de aandacht op de fotograaf richt, staat die een stuk mooier. Het heeft er vaak mee te maken om de hond net voor de laatste stap alert te maken.
Overigens vind ik die foto best mooi. De ogen scherp en sprekend en een mooie onscherpe achtergrond.
En vergeef me mijn bemoeizucht. Ik ben nou eenmaal een 'hondengek' en het ras van de Rottweiler heeft een bijzondere plaats in mijn hart. En zelf heb ik meer ervaring met honden dan met fotograferen! Vandaar.
D5500, D7200, Nikkor 70-200 2.8 VRII; Nikkor 35 f 1.8; Nikkor 50 f 1.4; Tamron 90 Di Macro f2,8; SB5500