Janvis schreef:
De Apple freak verafschuwd Windows en de Windows liefhebbers moet niet te veel van Apple hebben, dat zal wel nooit veranderen
[...]
Ik las iets over apple vs iets... dan begint het bij mij al snel te jeuken. Ik was al lang trots op mezelf dat ik zo rustig kon reageren

Het grappige is juist dat er steeds maar één iemand openlijk een 'anti' mening in deze discussies heeft en dat ben jij.

Grappig ook dat je het over Apple 'freaks' hebt en windows 'liefhebbers'. Ik voel me sowieso niet anagesproken zelfs niet terwijl ik al jaren met Apple werk.
Jouw houding is op zich raar want, zelfs als je liever met een Microsoft besturings systeem werkt op hardware van fabrikant X, Y en/of Z, er eigenlijk helemaal nog geen reden is om dan maar
tegen een van de alternatieven te zijn. Of je moet in het verleden erg vervelende ervaringen met Apple gehad hebben om dat te kunnen onderbouwen. Een mening is sowieso zoveel sterker als deze gestaafd wordt met inhoudelijke argumenten...
Dus inhoudelijk voor TS:
Ik doe al jaren mijn beeldbewerking met een MacBook Pro. Een overgrote meerderheid (maar zeker niet alle) beeldprofessionals die ik tegen kom doen dat ook. Daar zijn meerdere redenen voor te bedenken maar dan gaan we wellicht aan de oorspronkelijke vraag voorbij en/of eindigen we weer in een ouderwetse Apple/Windows discussie.
Laat je vooral niet overhalen om wel of niet een ander merk te kiezen. Als je altijd met windows gewerkt hebt en geen reden ziet om daar vanaf te stappen, of dat gewoon niet wilt, dan zijn er genoeg alternatieven te krijgen met een Windows besturingssysteem.
Maar daar heb ik dan weer geen verstand van

Fin.