Inmiddels een ervaring rijker
Leuk besloten feestje gefotografeerd.
Voor mij een extra uitdaging, want flitsen was ten eerste not done tussen alle mensen in en verder had het wellicht ook veel sfeer weggenomen.
Alles gefotografeerd met ISO 1600 en wisselend in manual en diafragma-voorkeuze.
Geen sluitertijd-probleem gehad met diafragma F4.
Statief en shooten in serieopname deed goede zaken, vooral bij het fotograferen van mensen die een lijst voor zich moesten houden.
Ook daar geen optie om te flitsen ivm schaduwvorming van de lijst op de gezichten b.v.
Wel moest ik accepteren dat de scherpte minder is zonder flits, maar het was geen groot drama met de D700 en de 24-70 mm 2.8.
Een keer toch erg gewaagd bezig geweest met wat groepsfoto's, het moest snel voordat de gasten zich aandiende.
F8 keuze voor scherpte over de gehele groep leek me noodzakelijk, sluitertijd 1/30 en zelfs 1/20 was het gevolg.
Ik wou niet schakelen naar iso 3200 ivm nog meer ruis en meer onscherpte.
Vanaf statief in serieopname gefotografeerd bleek toch een goede keuze, er waren veel foto's correct van scherpte.
Aankomende week een serie plaatsen, eerst nog toestemming krijgen voor een aantal foto's van het geweldige muziek-gasttrio The Triolettes.
Vrgr
Tiny