Ik heb de d500 met XQD card Sony er staat op de kaart R- 440 mb/s , W- 80 mb/s helaas schiet ik niet meer als ongeveer 35 foto,s per serie , ik had begrepen dat het met een XQD card op moet lopen naar 200 foto,s
QXD card verwijderd en met de SD card schiet ik ook zo,n 35 foto,s dan houd het weer op
Ik maak de foto,s in raw .
Kan dit liggen aan een instelling?
Nikon D500 35 contineu niet meer
- Janvis
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Nikon D500 35 contineu niet meer
Volgens mij is één en ander ook afhankelijk van compressie bitdiepte en dergelijk. Er kunnn lang niet onder alle omstandigheden 200 foto's in de buffer. Mijn D7200 zou 100 in de buffer kwijt moeten kunnen maar ook dat is onder bepaalde omstandigheden.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Henk,
re: kan dit liggen aan ... op moet lopen naar
Eens met Janvis.
Probeer het eens met de standaard-instellingen, jpg of nef (niet beiden), 12 bit kleurdiepte.
Bij sommige kamera's hebben zaken als kleurdiepte en compressie een dramatische invloed op de snelheid.
Overigens: het XQD kaartje dat je noemt is niet het snelste model, ook dat kan invloed hebben.
Groeten, Gijs
re: kan dit liggen aan ... op moet lopen naar
Eens met Janvis.
Probeer het eens met de standaard-instellingen, jpg of nef (niet beiden), 12 bit kleurdiepte.
Bij sommige kamera's hebben zaken als kleurdiepte en compressie een dramatische invloed op de snelheid.
Overigens: het XQD kaartje dat je noemt is niet het snelste model, ook dat kan invloed hebben.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
De schrijfsnelheid (W) van 80 MB/s is hier de beperkende factor (leessnelheid R is alleen van belang bij het uploaden van foto's op de computer). Zie deze demonstratie van Lexar. Als je onbeperkt 200 foto's achter elkaar wilt schieten zul je naar een kaartje met een schrijfsnelheid van ongeveer 400 MB/s moeten gaan.
Daarnaast kan de buffer beperkt worden door het schieten in "TIFF large" (48) en "Uncompressed 14-bit NEF" (79). Ook kunnen de instellingen "Long Exposure Reduction On", "JPEG compression Optimal quality", "High ISO NR On", "Auto ISO sensitivity On" en "Auto distortion control On" de buffer beperken.
Daarnaast kan de buffer beperkt worden door het schieten in "TIFF large" (48) en "Uncompressed 14-bit NEF" (79). Ook kunnen de instellingen "Long Exposure Reduction On", "JPEG compression Optimal quality", "High ISO NR On", "Auto ISO sensitivity On" en "Auto distortion control On" de buffer beperken.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mensen bedankt voor de reactie,s ik ga eens wat proberen
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ook Automatic D-lighting heeft een negatieve invloed op de buffergrootte.
Jur